حضور بازنشستگان استان مرکزی در مسابقات ورزشی ۹۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی گفت: حضور بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در این استان در پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان نسبت به دوره قبل، ۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، «صدیقه حسامی» روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان مرکزی در سالن فرهنگسرای آیینه اراک، افزود: این دوره از مسابقات با استقبال خوب ورزشکاران همراه بود و در مجموع ۲۱۶ نفر از بانوان و آقایان در ۲ بخش رشته‌های انفرادی (تنیس روی‌میز، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، شنا و شطرنج) و گروهی (پتانک، فوتبال دستی، دو امدادی ۴۰۰ متر) شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع شرکت‌کنندگان در این جشنواره، ۸۴ نفر زن و ۱۳۲ نفر مرد بودند، اظهار کرد: رشته تنیس روی میز در بخش انفرادی و پتانک در بخش مسابقات گروهی دارای بیشترین شرکت کننده در این رقابت‌ها بود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی ادامه داد: جوانترین ورزشکار بازنشسته در پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری این استان با ۴۷ سال سن و مسن‌ترین ورزشکار با ۷۶ سال سن از خانم‌ها بود که موفق به کسب مقام اول در رشته تنیس روی میز و عنوان دوم در مسابقات شنا شدند.

حسامی عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری این دوره از رقابت‌ها، ترویج فعالیت‌های سلامت محور در بین جامعه بازنشستگان بود که با مشارکت بیشتر این قشر و تداوم فعالیت‌ها، این مهم محقق شد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های خودمراقبتی سالمندان جهت حفظ استقلال فردی بازنشسته و ارتقا سطح کیفی و کیفیت زندگی سالمندان در صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی صورت گرفته است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی اضافه کرد: آموزش در این زمینه به سالمندان در جهت پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی به لحاظ تغییرات فیزیولوژیکی، روانی و اجتماعی خاص این دوره از زندگی، کمک می‌کند و منجر به ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی می‌شود.

حسامی گفت: ورزش یکی از تاثیرگذارترین عوامل در کسب سلامتی و نشاط بازنشستگان است و این صندوق این مهم را با جدیت دنبال می‌کند.

در پایان این آیین از نفرات اول تا سوم، پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان مرکزی با اهدای مدال، حکم قهرمانی و جایزه تقدیر به عمل آمد و نفرات برتر به مسابقات منطقه‌ای و کشوری راه پیدا کردند.

مدیحه سرایی ویژه میلاد حضرت رسول (ص)، سخنرانی در حوزه پزشکی ورزشی و برگزاری موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان مرکزی در فرهنگ‌سرای آیینه اراک بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha