سه میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در استان مرکزی ایمن‌سازی شد

اراک - ایرنا - رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه میلیون و ۵۴۹ هزار و ۷۱۷ راس دام از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن‌سازی شد.

دکتر «مهدی جان محمدی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دام‌ها توسط بخش خصوصی و دولتی علیه بیماری‌هایی چون تب برفکی، تب مالت، آبله، شاربن و طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن‌سازی شدند.

وی ادامه داد: ۳۱۵ هزار و ۳۸۵ راس از مجموع این دام‌ها در راستای پیشگیری از سرایت بیماری تب مالت (بروسلوز) به جمعیت انسانی علیه این بیماری ایمن ‌سازی شدند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: آزمایش سل نیز امسال برای مقابله با انتقال این بیماری به انسان بر روی ۲۹ هزار و ۲۶۲ راس دام سنگین در دامداری‌های استان انجام شده‌ است.

جان محمدی یادآور شد: در راستای اجرای سامانه مراقب دام های استان مرکزی، ار ابتدای سال جاری تاکنون پایش بیماری بر روی ۳۱۵ هزار و ۸۵۴ راس دام سبک و سنگین انجام شد.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۱۷۸ قلاده سگ نیز امسال در راستای جلوگیری از انتشار بیماری‌ هاری به انسان علیه این بیماری واکسینه‌ شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha