۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85247618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوچک‌تر شدن اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم سال

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که اقتصاد منطقه یورو در سه ماه سوم سال جاری میلادی کوچکتر شده و این امر به دلیل کاهش تقاضا در ماه سپتامبر (شهریور) بیشترین سرعت را سه سال گذشته داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رویترز نوشت: مصرف کنندگان بدهکار در مواجهه با افزایش هزینه های وام و قیمت بالاتر کالاها هزینه های خود را کنترل کرده اند و همین امر به کاهش تقاضا منجر شده است.

شاخص مدیران خرید (PMI) بانک تجاری هامبورگ که توسط موسسه «اس اند پی» گرداوری شده و ارزیابی خوبی برای وضعیت سلامت اقتصادی است، در ماه سپتامبر (شهریور) به ۴۷.۲ رسید. این شاخص در ماه قبل از آن (آگوست/مرداد) ۴۶.۷ بود.

به رغم این افزایش، این رقم برای چهارمین ماه متوالی کمتر از مرز ۵۰ بود که رشد اقتصادی را از رکود جدا می کند. پیش بینی های اولیه این شاخص را ۴۷.۱ نشان می داد.

نظرسنجی روز چهارشنبه از اقتصادانان نشان داد رکود اقتصادی گسترده است، زیرا در سپتامبر (شهریور/ مهر) نیز مانند آگوست، تولید- هم در بخش خدمات و هم در بخش تولیدات صنعتی- کاهش یافته است.

شاخص کسب و کارهای جدید که نظارت بر کل تقاضا را برعهده دارد، در ماه سپتامبر، از ۴۴.۶ به ۴۴.۴ کاهش یافت که پایین ترین سطح از نوامبر (آبان/ آذر) ۲۰۲۰ و دوران درگیری جهان با همه گیری کووید-۱۹ محسوب می شود.

این در حالیست که شاخص مدیران خرید که صنایع خدماتی منطقه را در بر می گیرد، از ۴۸.۷ به رقم ۴۷.۹ رسید و برای دومین ماه متوالی زیر ۵۰ باقی ماند.

نظرسنجی از اقتصاددانان در روز دوشنبه نیز نشان داد که فعالیت های تولیدی در ۶ ماه گذشته در رکود گسترده و عمیق بوده است زیرا روند تقاضا با سرعتی که بندرت از زمان گرداوری داده های مربوطه در سال ۱۹۹۷ مشاهده شده، کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha