کیفیت هوا در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری ناسالم اعلام شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، هوای برخی از نقاط استان از جمله شهرکرد را در وضعیت ناسالم قرار داد.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در خصوص وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک ، از سوی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار سطح زرد صادر شده است و این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه سرعت وزش باد در شهر سورشجان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید، اظهار داشت: منشا آلودگی در شهرکرد و مناطق مستعد استان، کانون داخلی است به دین صورت که با وزش باد شدید و خشک بودن سطح خاک و نبود پوشش گیاهی، چشمه‌های گرد و خاک در استان فعال می‌شوند و در نهایت منجر به آلودگی هوا می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در این مدت برای ارتفاعات کوهرنگ نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای بِن و بلداجی با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha