تغییر ریل اینترنشنال با کارفرمای جدید 

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85247786
علی الله سلیمیI کارشناس رسانه
تغییر ریل اینترنشنال با کارفرمای جدید 

تهران- ایرنا- مدیریت شبکه اینترنشنال بعد از ماه‌ها دور از لندن‌بودن، دوباره از واشنگتن به لندن بازگشته تا این بار با منابع مالی تازه و کارفرمای جدید به فعالیت‌های تفرقه‌افکنانه خود علیه کشورمان ادامه دهد؛ غافل از این‌که دیگر دوره این نوع فعالیت‌های ضدایرانی به سر آمده است.

اواسط شهریور امسال که اغلب رسانه های ضدایرانی خارج از کشور، خود را برای خط‌دهی به آشوبگران و بلواآفرینی در داخل کشور آماده می‌کردند یا به عبارت بهتر، آماده کرده بودند، یک دیدار متفاوت و غیرمنتظره در لندن خیلی‌ها را غافلگیر کرد. البته این دیدار بیشتر برای آن‌هایی غیرمنتظره بود که شناخت چندانی از ماهیت واقعی و عوامل پشت پرده رسانه‌های ضدایرانی خارج از کشور نداشتند و گاهی اسیر موج‌آفرینی این بنگاه‌های خبری ضدایرانی می‌شدند وگرنه، اهل سیاست و رسانه می‌دانستند که این شبکه‌های رنگارنگ به ظاهر خبری، از کدام منابع مالی و سیاسی تغذیه فکری و مالی می‌شوند و چه اهداف شوم و تفرقه‌افکنانه‌ای پشت این صحنه به ظاهر رسانه‌ای و خبری نهفته است.

دیدار لندن، خط بطلانی به ساده‌انگاران این موضوع کشید و حضور گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در جمع گروهی از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه‌های ضد ایرانی، واقعیت ملموسی را بر همگان ثابت کرد که ممکن بود تا آن موقع عده‌ای در صحت و سقم آن شک داشته باشند. بر همگان روشن بود که گیلا گاملیل بی‌دلیل در این جمع به ظاهر رسانه‌ای شرکت نکرده و اهداف شومی پشت صحنه این دیدار نهفته است که پیامدهای آن به مرور آشکار خواهد شد. البته او در آن دیدار به صراحت از اهداف خود نام برد و تشدید فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی ایران به ویژه با اتکاء به ابزار رسانه را به زبان آورد.

در مجموع، این دیدار نشان از طراحی و برنامه‌ریزی تل‌آویو و سرویس اطلاعاتی موساد با محوریت رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی برای ناامن‌سازی مجدد کشور در این برهه داشت اما خیلی زود این لایه از تفسیر آن دیدار رنگ باخت و شهریور ۱۴۰۲ باوجود همه تلاش‌های رسانه‌های معاند برای ایجاد آشوب در داخل کشور، با آرامش کامل سپری شد و ناامیدی بر رسانه‌های ضدایرانی سایه انداخت و آن‌ها محبور شدند این واقعیت را بپذیرند که آگاهی ملت ایران از ماهیت ضدایرانی و تفرقه‌افکنانه آن‌ها یک بار دیگر مانع از اجرای نقشه‌های شوم‌شان شده است.

با این حال، طبیعی بود که این شکست مفتضحانه را به روی خود نیاورند و همچنان بر شیپور دروغ و تهمت و تفرقه بدمند و در انتظار موقعیتی دیگر، به بازسازی موقعیت و حیثیت برباد رفته خود بپردازند. خبرگان عالم سیاست و رسانه که در این مدت فعل و انفعالات رسانه‌های ضد ایرانی را رصد و تجزیه و تحلیل می‌کردند، با توجه به وعده‌های وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به دست‌اندرکاران رسانه‌های ضدایرانی در جهت کمک به فعالیت‌های رسانه‌ای با اهداف ناامن‌سازی در داخل کشور، منتظر اتفاق‌های تازه در زمینه تحرکات رسانه‌ای دشمن بودند که سرانجام نشانه‌های آن در روزهای اخیر هویدا شد؛ آن هم از زبان یکی از عوامل همان رسانه‌های ضدایرانی که سابقه طولانی در ضدیت با ملت مسلمان و نظام اسلامی در کشورمان دارد.

محمد منظرپور سردبیر سابق شبکه‌های BBC فارسی و اینترنشنال، اخیراً در این زمینه به افشاگری علیه شبکه اینترنشنال پرداخته و اذعان کرده که موساد پشت این شبکه است. او گفته است: مدیریت شبکه اینترنشنال از سعودی‌ها به اسرائیل انتقال یافته است؛ موساد پشت این شبکه است و می‌خواهد این رسانه ورشکسته را زنده کند!

منظرپور گفته است، اینها هدفشان این است که اینترنشنال را از زیر موج منفی بایکوت و تحریم مردم دربیاورند! نشانه‌های این افشاگری و گفته‌های منظرپور با واقعیت‌های بیرونی حاکم بر اینترنشنال در روزهای اخیر کاملاً منطبق است و واقعیت دارد. نشان به آن نشان که اینترنشنال بعد از ماه‌ها دور از لندن‌بودن، دوباره از واشنگتن به لندن بازگشته تا این بار با منابع مالی تازه و کارفرمای جدید به فعالیت‌های تفرقه‌افکنانه خود علیه ملت مسلمان و نظام اسلامی کشورمان ادامه دهد؛ غافل از این‌که دیگر دوره این نوع فعالیت‌های ضد ایرانی به سر آمده است. با این حال، هوشیاری مردم برای نقش بر آب کردن نقشه‎ های این رسانه‌های ضد ایرانی همچنان لازم و ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha