۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85248381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت اختصاص ۵۰ درصد کالای همراه ملوان به کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید

بوشهر-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: با توجه به صدور دومین مجوز واردات کالای همراه ملوان، انتظار می رود ۵۰ درصد کالای همراه ملوان به کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز پنجشنبه در نشست کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان بوشهر با حضور وزیر کشور اظهار کرد: اکنون با پیگیری‌های خوب انجام گرفته از سوی وزیر کشور مجوزهای دومین سفر شناورهای سنتی در سال جاری برای واردات کالاهای همراه ملوان نیز در حال صدور است.

وی بیان کرد: انتظار داریم لنجداران در این عرصه بتوانند با اختصاص ۵۰ درصد واردات خود به کالاهای اساسی و نیازهای واحدهای تولیدی بتوانند نقشی پررنگ در اقتصاد کشور ایفاء کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه کرد: وزیر کشور در دولت سیزدهم چهار بار به استان بوشهر سفر کرده که این نشان از اهتمام ویژه وی به استان و همچنین جایگاه استراتژیک استان بوشهر است.

باستین افزود: در ۲ سال اخیر با همت معاونت اقتصادی وزارت کشور با مدیریت کوشش تبار، برنامه‌های توسعه اقتصادی استان‌ها ساماندهی و بسیار هدفمندتر شده است.

وی ادامه داد: استان بوشهر نیز همواره از مساعدت‌های معاون اقتصادی وزیر کشور بهره برده که کسب رتبه دوم در حمایت از بنگاه های تولیدی، رتبه نخست در شاخص های ترکیبی حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، جایگاه نخست سرمایه گذاری ارزی و دوم ریال در سال گذشته از جمله موفقیت‌های استان بوشهر در یک سال گذشته است.

باستین ادامه داد: استان بوشهر همچنین به عنوان دبیر منطقه ۲ کشور توانسته با تعامل خوب منطقه‌ای مناسب رتبه ۱۵ نرخ تورم در سال گذشته را در سال جاری به رتبه دوم ارتقاء دهد.

دولت نگاه ویژه ای به استان بوشهر دارد

استاندار بوشهر نیز گفت: وزیر کشور در دولت سیزدهم با انجام چهارمین سفر خود به استان اهتمام و نگاه ویژه خود به استان بوشهر را به اثبات رسانده که در سایر بخش ها و وزارتخانه ها نیز چنین شرایطی وجود دارد.

احمد محمدی زاده افزود: هدف از سفر وزیر کشور به استان بوشهر سخنرانی در سالگرد شهدای خلیج فارس است که با جان فشانی خود هیمنه آمریکا را در هم شکست.

وی ادامه داد: وزیر کشور در این سفر همچنین از نزدیک مسائل حوزه فلات قاره کشور بررسی و شرایط کشور در میدان‌های نفتی و بویژه میادین مشترک را مورد ارزیابی قرار داده است.

محمدی‌‎زاده در بخش دیگری از صحبت‎‌های خود اظهار کرد: وضعیت امنیتی استان خوب و قابل قبول است امسال با مدیریت جمعی انجام شده شده تلاش‌های دشمن برای ایجاد اغتشاش و ناامنی ناکام گذاشته شد.

وی افزود: در جریان سفر یک روزه وزیر کشور به استان بوشهر نیز آخرین وضعیت امنیتی استان بوشهر در اختیار وی گذاشته شده است.

حق ملوانان بوشهری ادا شود

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در آیین نامه مربوط ساماندهی ته لنجی لایحه ای تقدیم مجلس شد که انتظار داریم با نگاهی دقیق تر و کارشناسی تر برای فعالان به گونه ای باشد که حق آنان بخوبی ادا شود.

عبدالکریم جمیری افزود: امید است با تمهیدات اندیشیده شده شرایطی فراهم شود تا تاخیر در صدور مجوز واردات کالای همراه ملوان جبران شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:نسبت به کسانی که باعث شدند تا مجوز صدور سفر صادر شود گلایه‌مندی وجود دارد.

وی افزود: چرا باید مردم ما در سختی زندگی کنند و آنگاه تصمیمی گرفته شود که شیرینی آن حس نشود.

عبدالکریم جمیری بیان کرد:شرایط را برای ملوانان و لنج‌داران سهل بگیرید تا تاخیر در صدور مجوز را بتوانند جبران کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: برای ساماندهی ته‌لنجی لایحه ای از جانب دولت به مجلس آمد که با وجود رفع بعضی از ایرادات در کمیسیون اقتصادی، بعضی از ضعف‌ها جبران نشد.

جمیری بیان کرد: اگر در آیین نامه ای که تنظیم می‌شود نتوان ایرادات را برطرف کرد به طور حتم مسایلی را شاهد خواهیم بود که موجب می شود تا این لایحه اجرایی نشود.

 وزیر کشور در این جلسه با اشاره به نگاه مثبت دولت نسبت به ساحل نشینان گفت: حتما دولت بدنبال اینست که وضعیت ساحل‌نشینان بهبود بیاید و اگه مشکلی در لایحه باشد به طریقی رفع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha