پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت آن بر عهده دستگاه قضایی است

شهر ری - ایرنا - قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران پیشگیری از وقوع جرم را یک امر فراقوه‌ای دانست و عنوان کرد: موضوع پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت آن بر عهده دستگاه قضایی است و در بسیاری از موضوعات گسترده در اجرای این وظیفه همکاری دستگاه‌های مختلف لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری قوه قضاییه ، آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی خاوران با حضور حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری و سید رضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و جمعی از مسئولان و کارکنان قضایی استان تهران برگزار شد.

پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت آن بر عهده دستگاه قضایی است

حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران پیشگیری از وقوع جرم را یک امر فراقوه‌ای دانست و عنوان کرد: موضوع پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت آن بر عهده دستگاه قضایی است و در بسیاری از موضوعات گسترده در اجرای این وظیفه همکاری دستگاه‌های مختلف لازم و ضروری است.

وی احیای حقوق عامه را یکی دیگر از انتظارات مقام معظم رهبری از قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: حفظ حقوق عامه مسئله‌ای بسیار مهم و گسترده است که تعیین مصادیق آن نیز پیچیده و از فراوانی زیادی برخوردار است.

شاکرمی موضوعاتی از جمله منابع طبیعی، اراضی ملی و جنگلها، معادن، آب‌ها و آبزیان، گسترش آزادی‌های مشروع و معیشت مردم را از مهمترین مصادیق حقوق عامه برشمرد و تصریح کرد: حفظ و احیای حقوق عامه یکی از سنگین‌ترین و مهمترین وظایف دستگاه قضایی است.

وی به ویژگی‌های یک مدیر در شرع مقدس اسلام اشاره کرد و یادآور شد: بارزترین ویژگی یک مدیر اسلامی رعایت اخلاق و بهره‌مندی از حسن خلق است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین سه عنصر پویایی، تحرک و کارآمدی را رمز موفقیت یک مدیر دانست و اظهار کرد: اگر مدیری از این سه عنصر برخوردار باشد مجموعه تحت مدیریت خود را نیز به پویایی وا می‌دارد.

وی همچنین شفافیت، عقلانیت و تدبیر در تصمیم گیری را از دیگر موضوعاتی برشمرد که یک مدیر موفق باید سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.

شاکرمی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی برای ایجاد شفافیت در امور و رسیدگی و اجرای پرونده‌ها از فناوری‌های نوین بهره می‌گیر عنوان کرد: به هر میزان که بتوانیم در جامعه از فناوری‌های نوین استفاده کنیم به همان میزان پیشرفت و سلامت در دستگاه حفظ می‌شود.

حسن کشاورزی رئیس پیشین دادگاه بخش خاوران نیز در این مراسم از حرکت در مسیر تحول و تعالی قوه قضاییه با اجرای برنامه‌های ابلاغ شده رئیس کل دادگستری استان تهران در این حوزه قضایی خبر داد و اظهار کرد: دادگستری خاوران در یک سال گذشته در حوزه ابلاغ به روش الکترونیکی بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۶ درصد ابلاغ‌های قضایی به صورت الکترونیک صادر می‌شود که در این حوزه در رتبه‌های نخست استان تهران قرار داریم.

شایان ذکر است در این مراسم که با حضور قائم مقام دادگستری، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، امام جمعه و بخشدار خاوران و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری برگزار شد از تلاش‌ها و اقدامات حسن کشاورزی تقدیر و محمد رحمتی به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش خاوران منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha