استاندار گلستان: دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سدنرماب هزینه کرد

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان آب را یکی از مهمترین موضوعات استان دانست و گفت: در ۲۳ ماه گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع به سد نرماب تزریق شد و مصوبه دور اول سفر استانی رییس جمهوری به طور ۱۰۰ درصد اجرا گردید.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل سد نرماب به منابع اعتباری دیگری نیاز دارد که به همین منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر عصر امروز و فردا به گلستان از این سد بازدید خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم اتصال به منابع مطمئن آب برای جلوگیری از تک منبعی که برداشت بی‌رویه از سفرهای زیرزمینی همراه با خطرات آن را به دنبال دارد، گفت: مهمترین اولویت شیرین سازی آب دریا خزر است و تا الان موفق به اخذ مجور ۷۲ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو شدیم و گردش کارها در حال انجام است و در نشست مشترک امشب رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصادی و دارایی این موضوع را نهایی خواهیم کرد.

استاندار گلستان تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید مجوز خرید تضمینی را که سرمایه گذار برای شروع آن اعلام آمادگی کرده صادر کند تا در سفر دور دوم رییس جمهور بتوانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

زنگانه کشف منطقه نفتی و گازی هیرکان را سرمایه بسیار بزرگی دانست و گفت: از اوایل این دولت بحث هایی مربوط به گمانه زنی و حفر چاه های عمیق برای شناسایی این ظرفیت پیش بینی می کردیم که در نهایت این خبر توسط وزیر نفت و امروز وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام شد.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی ظرفیت ها را به سرعت از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم در سفر دور دوم رییس جمهوری یک مصوبه ویژه در این بخش داشته باشیم.

استاندار گلستان به سفر اخیر خود به ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این سفر مذاکرات خوبی در بخش های مختلف مانند برگزاری نمایشگاه های تخصصی و افزایش تبادلات و رفت و آمدهای تجار داشتیم و تلاش داریم تردد مسافری و تجارت چمدانی را احیا کنیم و جاده ۲۲۰ کیلومتری «بندر ترکمن‌باشی» به بندر خشک «اینچه‌برون» که مطالعات آن انجام شده، اجرایی شود.

استاندار گلستان ادامه داد: روزانه به طور میانگین بالای ۸۰ کامیون و در برخی روزها بیش از ۱۷۰ کامیون از مرز اینچه برون تردد می کنند.

زنگانه با تاکید بر حرکت شتابان برای افزایش صادرات غیرنفتی، گفت: گلستان سهم خود از صادرات کشور به ترکمنستان را از ۹ درصد به ۲۳ درصد رسانده و این عدد تا ۵۰ درصد هم قابل دست یافتن است و با سرعت به سمت تحقق چشم انداز ۵۰۰ میلیون دلار صادرت غیرنفتی می رویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha