نمایندگان مردم گلستان در مجلس: دولت نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های گلستان داشته باشد

گنبدکاووس- ایرنا- سه نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی این استان، بر لزوم تلاش بیشتر دولت در ایجاد زیرساخت‌های گلستان تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گنبدکاووس برگزار شد، افزودند: با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی خوبی در گلستان انجام شده که باید این اقدامات همچنان ادامه یابد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به «نفت»، احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و اجرایی شدن خط ریلی اینچه‌برون - گنبدکاووس- آزادشهر - شاهرود که مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، از مطالبات مهم مردم این شهرستان مرزی و کمترتوسعه یافته است.

امان قلیچ شادمهر افزود: گنبدکاووس به لحاظ سکونت اقوام و مذاهب و اقوامی چون تاجیک، ازبک و تاتار در آن و نیز به سبب سبقه تاریخی و فرهنگی شهری جهان شمول است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت های تولیدی در گنبدکاووس و استان گلستان بخش اعظم منابع درآمدی خود را در خارج از شهرستان و استان سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کنند که باید جلوی آن گرفته شود.

شادمهر همچنین بر لزوم ایجاد شعبه ارزی و اختصاص کد گمرکی به گنبدکاووس تأکید کرد و گفت: ۶۰ درصد فعالان اقتصادی گلستان در گنبدکاووس و نواحی شرقی آن سکونت دارند و ایجاد این شعبه ارزی و کد گمرکی ضروری است.

وی همچنین برلزوم تسریع در ساخت زیرساخت‌های منطفه آزاد تجاری و صنعتی اینچه‌برون تأکید کرد و افزود: تنها مسیر توسعه گلستان و گنبدکاووس، منطقه آزاد اینچه‌برون است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: مسیر توسعه گلستان با تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و پتروشیمی این استان طی شده و اکنون نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه تلاش دارد جلوی بنگاه‌داری بانک‌ها را بگیرد و یکی از بانک‌ها رو متولی توسعه قرار دهد.

وی مساله کمبود آب شرب را مهمترین چالش گلستان دانست و اضافه کرد: اهتمام به تکمیل سد نرماب «چهل چای» مینودشت در شرق و شیرین‌سازی آب خزر در غرب استان تنها راه رفع این چالش است.

نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: گلستان برای رفع چالش آب شرب تنها به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد تا سد «نرماب» تکمیل و پروژه شیرین‌سازی آب دریای خزر کامل انجام شود.

رضا آریانپور افزود: در سفرهای ریاست جمهوری به استان‌های جنوبی و برای رفع معضل آب شرب آنها ده‌ها هزار میلیارد تومان تصویب می‌شود و انتظار داریم برای این استان هم حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان تصویب شود.

وی همچنین برلزوم اهتمام دولت به احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله تأکید کرد و گفت: این فرودگاه یک ظرفیت خوب برای توسعه گلستان بویژه نواحی شرقی آن است و مقدمات حضور بیشتر مسوولان ارشد کشور را به شرق استان فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha