۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85248903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم به دنبال حل کامل مشکل تامین آب گلستان است
روند تکمیل سد نرماب

گرگان- ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: گلستان ظرفیت‌های زیادی برای تامین آب آشامیدنی ساکنان استان دارد که دولت سیزدهم با آگاهی از این منابع به دنبال حل کامل مشکل کم‌آبی گلستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود منظور پنجشنبه شب در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه توسعه‌ای به این استان دارد و می‌کوشد عقب‌ماندگی تاریخی گلستان را جبران کند.

وی بیان کرد: باید در بخش منابع پایدار تامین آب به صورت اطمینان بخش، امکانات را تامین و فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته اقداماتی همچون ساخت سدانجام شد که یکی از آن ها سد نرماب است که دولت سیزدهم خود را متعهد به تکمیل و بهره‌برداری آن می‌داند.

منظور گفت: اجرای طرح آب‌شیرین‌کن دیگر اقدامی است که در تامین منابع آبی گلستان تاثیرگذار است و باید با جدیت به عنوان منبع مطمئن تامین آب دنبال شود.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: استفاده بهینه از منابع آبی سطحی مورد تاکید دولت است و ضمن آن باید مانع اضافه برداشت آب از منابع زیرزمینی شد.

وی ادامه داد: این برداشت‌های بی‌رویه فرونشست‌هایی از جمله در گلستان‌ ایجاد کرده است که با هماهنگی‌های انجام شده با آب منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور، چاه‌های غیرمجاز و عمیق باید مسدود شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود کشاورزی در کشور، شاهد واردات محصولات کشاورزی به میزان ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال هستیم که بخش عمده‌ای از آن در بخش خوراک دام و طیور و کنجاله سویا است که آسیب بزرگی به کشور وارد می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha