۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبر: 85249681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا مدعی  افزایش ارتباطات مرزی کره شمالی و روسیه شد

تهران- ایرنا - دیده بان آمریکایی در میانه نگرانی ها درباره احتمال انتقال سلاح میان روسیه و کره شمالی در پی نشست ماه گذشته سران دو کشور اعلام کرد طی هفته گذشته تصاویر ماهواره ای افزایش عبور و مرور خطوط راه آهن مرزی میان دو کشور را نشان داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، دیده بان آمریکا با اشاره به اینکه تصاویر ماهواره ای که روز پنجشنبه گرفته شده است مربوط به پروژه ای در مرکز واشنگتن برای مطالعات بین المللی و استراتژیک بوده گزارش کرده در تصاویر ماهواره ای تعداد قابل توجهی قطار باربری که تقریبا ۷۳ رام بوده در ایستگاه قطار تومانگانگ در راسون شهری مرزی میان روسیه و کره شمالی ثبت شده است.

تعداد این قطارهای باربری و عبور و مرور آنها بیشتر از آنچه در ۵ سال گذشته دیده شده حتی در مقایسه با دوران پیش از همه گیری ویروس کرونا بیشتر است.

افزایش عبور و مرور این قطارها پس از نشست نادری که میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون رئیس کره شمالی ماه گذشته برگزار شد اتفاق افتاده است. در این نشست گمانه زنی هایی درباره احتمال کمک از سوی روسیه برای توسعه و پیشرفت ساخت سلاح به کره شمالی ازای ارسال سلاح از سوی این کشور به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح شد.

دیده بان آمریکا در گزارشی نوشته است: «پس از مذاکرات پوتین و اون درباره تبادلات و همکاری نظامی در نشست اخیر، افزایش قابل ملاحظه عبور و مرور قطارها در مرز کره شمالی و روسیه نشان دهنده ارسال سلاح و مهمات از کره شمالی به روسیه است. »

وی افزود گرچه استفاده از پوشش زیاد اطراف محموله ها شناسایی نهایی آنچه تبادل می شود را غیر ممکن کرده است.

روز پنجشنبه شبکه CBS در گزارشی از آغاز انتقال سلاح و مهات جنگی از کره شمالی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین خبر داد.

سئول و واشنگتن از هرگونه انتقال سلاح و مهمات میان پیونگ یانگ و مسکو انتقاد کردند و هشدار دادند این اقدام نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که روسیه نیز به آن رای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha