۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85249842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سومین نمایشگاه تجاری ایران در بغداد برگزار می شود

بغداد- ایرنا - سومین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و بازرگانی ایران از ۱۸ مهرماه ( ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳) به مدت ۲ روز در بغداد برگزار می شود.

"اصغر عباس پور" مدیر موسسه "تسهیلگران تجارت فردا" امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد گفت: در سومین نمایشگاه تجاری ایران که با مجوز سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و با شرکت ۱۰۰ شرکت تجاری و بازرگانی ایران در بغداد برگزار خواهد شد، توانمندی های ایران در زمینه های صنایع بسته بندی و چاپ، شوینده ها، مواد غذایی، تجهیزات کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی، تجهیزات دارویی و ظروف یکبار مصرف به نمایش گذاشته می شود.

عباس پور افزود: حضو تجار و بازرگانان ایرانی در این نمایشگاه باعث آشنایی و ارتباط بیشتر ۲ کشور در زمینه های اقتصادی خواهد شد و با توجه به مسافت کم و قیمت مناسب محصولات ایرانی باید از ظرفیت بازار عراق به منظور توسعه تعاملات بیشتر استفاده کنیم.

به گفته وی، در افتتاحیه این نمایشگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد - مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه و تجارت ایران، رایزن بازرگانی ایران در عراق، معاون وزیر تجارت عراق، مدیران کل شرکت های دولتی بازرگانی مواد غذایی و مصالح ساختمانی و رییس اتحادیه اتاق های صنایع عراق، رییس اتاق بازرگانی بغداد و روسای اتاق های صنایع و بارگانی کربلا و نجف سخنرانی خواهند کرد.

عراق به دلیل ویژگی های خاص نظیر داشتن مرزهای طولانی با ایران و اشتراکات دینی و فرهنگی همواره یکی از مهم‌ترین کشورهای همسایه برای صادرات کالاهای ایرانی به شمار می رود.

حمل و نقل زمینی با هزینه کم و در دسترس بودن و همچنین شرایط مناسب کشور عراق، این امکان را برای بازرگانان ایرانی فراهم کرده تا سود قابل توجهی از صادرات کالاهای ایرانی به عراق کسب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha