۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85250079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق عشایری قزوین نیازمند ممیزی مستمر هستند

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85250079
مناطق عشایری قزوین نیازمند ممیزی مستمر هستند

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به نیاز مناطق عشایری استان به ممیزی (ارزیابی) مستمر، گفت: برای از بین بردن محصولاتی که خارج از الگوی کشت صورت می پذیرد نیازمند نظارت بیشتر و همکاری بهره برداران در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین عطایی روز شنبه و در حاشیه مراسم افتتاح ۲۷ پروژ عمرانی مناطق عشایری این استان که در سالن باغستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع دام و تامین نهاده‌های آن، به ویژه در رابطه با مرغداری ها، با مشکلاتی روبرو هستیم که در اولویت کاری این سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هرچند مشکلات مختلفی نیز در حوزه کشاورزی وجود دارد و کم هم نیستند اما برای فائق آمدن برروی مساله یاد شده بایستی برروی دارایی های موجود استان تمرکز و توجه کنیم.

عطایی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه عشایر در میزان تولید محصولات کشاورزی، افزود: این حوزه، بخش اعظمی از تولیدات کشور و استان را به خود سالانه اختصاص می دهد تا جایی که به نظر می رسد عشایر نیازمند حمایت های بیشتری باشند.

وی ادامه داد: به همین منظور و برای حل بخشی از مشکلات حوزه عشایری پیشنهاد می‌شود طرحی با عنوان "طرح مطالعات" انجام شود و اقدامات لازم برای ساماندهی آن با سازمان عشایری صورت بگیرد که به عنوان مثال می تواند به مسیر تردد عشایری که بسیار هم نامناب هستند، پرداخت و این موضوع را به عنوان یک کار زیربنایی که تهدیدی برای این مناطق نیز محسوب می شوند، به انجام رساند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، عشایر که به عنوان حافظان استانی محسوب می شوند، لازم است تا به دغدغه های جدی آنها توجه ویژه تری صورت بگیرد.

این مسوول ادامه داد: در موضوع گردشگری عشایری نیز اقدامات خوب و مختلفی در سطح استان انجام شده و در همین راستا امروز شاهد بهره برداری از ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان با صرف ۱۲ میلیارد ریال هستیم.

رییس اداره امور عشایری استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ۲۷ پروژه عمرانی برای مناطق عشایر نشین را آغاز کردیم و امروز نیز شاهد بهره برداری از آنها هستیم.

سعید ابیت یادآور شد: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف بهسازی چشمه، مخازن آب، توزیع پنل خورشیدی و آبرسانی سیار در مناطق عشایرنشین استان قزوین انجام شده است.

ابیت اضافه کرد: هم‌ اکنون ۲ هزار و ۶۲۰ خانوار عشایری در مناطق مختلف استان قزوین زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha