یونس با جبران ناکامی جهانی طلا گرفت/ دهمین نشان زرین ایران ثبت شد

تهران- ایرنا- یونس امامی در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی با شکست حریف ژاپنی نخستین مدال طلای کشتی آزاد و دهمین طلای کاروان ایران را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، مسابقات مرحله مقدماتی ۴ وزن رقابت‌های کشتی آزاد نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو امروز (شنبه) برگزار شد که ۴ نماینده کشورمان به روی تشک رفتند و در پایان هر چهار نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اوروزو بک توکتومامبتوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ لیو فنگ از چین را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۳ ماگومت اولویف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. امامی در این دیدار به مصاف کایرین کینوشیتا از ژاپن رفت و توانست حریف خود را ۹ بر صفر شکست دهد و مدال طلا را به گردن بیاویزد.

شیر کاکاوندی دارنده مدال برنز جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم در حالی نخستین مدال طلای کشتی آزاد را بدست آورد که جمع طلایی کاروان ایران امروز به رقم ۱۰ رسید. امامی نیز با این نشان طلا توانست تا حدودی عدم موفقیت خود را در رقابت‌های جهانی بلگراد را این بار در هانگژو جبران کند.

آزادکاران ایران در حالی در روز دوم رقابت خود را از سر می‌گیرد که سه نماینده دیگر کشورمان نیز می‌توانند مدال طلای ایران را در این بازی‌ها ارتقا دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha