۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 5506
کد خبر: 85250250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی آلمان در مورد چشم‌انداز حمایت‌های آمریکا از اوکراین

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری آلمان طی دیدار با همتای آمریکایی خود ضمن اعلام تداوم حمایت‌های برلین از کی‌یف نسبت به تحولات اخیر در کنگره آمریکا مرتبط با بودجه اوکراین ابراز نگرانی کرد. آلمان به عنوان دومین حامی بزرگ اوکراین، از آمریکا خواست تا به حمایت‌هایش از کی‌یف ادامه دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای آلمانی دویچه وله، اخیرا کنگره‌ آمریکا برنامه‌ بودجه‌ دولت واشنگتن را بدون در نظر گرفتن کمک به اوکراین تصویب کرده است. در همین حال فرانک والتر اشتاین‌مایر رییس جمهوری آلمان، در دیدار با بایدن درباره‌ نگرانی اتحادیه اروپا و اینکه آیا کمک‌های آمریکا به کی‌یف ادامه پیدا می‌کند، گفتگو کردند.

این دیدار در بحبوحه ناامیدی اوکراین درباره عدم تامین موشک‌های کروز میان‌برد از سوی آلمان برگزار شد. آلمان در این‌باره اعلام کرده بود که فقط در صورت هماهنگی با واشنگتن به اوکراین سلاح می‌دهد.

امید آلمان به حل موضوع بودجه‌ اوکراین در کنگره آمریکا

رییس جمهوری آلمان در دیدار با بایدن درباره‌ گسترش‌های توقف تامین مالی اوکراین از طرف آمریکا، ابراز نگرانی کرد.

جمهوری خواهان آمریکا، که بسیاری از آنان در ارسال کمک‌های بیشتر به کی‌یف تردید دارند، به تازگی کوین مک‌‍ کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را برکنار کردند.

اشتاین‌مایر گفت: من یکی از بسیار مردم آلمان هستم که این رویداد را نه تنها با اشتیاق بلکه با نگرانی نظاره کردم. ما تنش‌های موجود در واشنگتن را حس کردیم.

اشتاین‌مایر در ادامه ضمن اعلام ادامه‌ حمایت‌های آلمان از کی‌یف افزود: مردم اوکراین می‌دانند وقتی آلمان وعده می دهد، به حرفش عمل می‌کند و می‌توانند روی آلمان حساب کنند. ما از جنگ اوکراین به خاطر کشور، دموکراسی و آزادی اوکراین حمایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری آلمان همچنین اظهار داشت که وی و بایدن، ارسال مشترک پیام را با نظر بر ادامه‌ حمایت‌های واشنگتن و آلمان از اوکراین، مهم دانستند.

اشتاین‌مایر ادامه داد: بایدن هیچ انتظاراتی در مقابل، از آلمان بیان نکرد. وی گفت که از آلمان به عنوان دومین حامی بزرگ اوکراین در ماه‌های اخیر تقدیر می‌کند. دوستی آلمان و آمریکا عمیق و قوی است.

رییس جمهوری آلمان افزود که آمریکا امیدوار است که آلمان نه تنها برای حمایت‌ در کنار واشنگتن بماند؛ بلکه از امکانات موجود برای متقاعد کردن دیگران در راستای حمایت پایدار از اوکراین استفاده کند.

اشتاین‌مایر در سفر به واشنگتن همچنین با ویلیام برنز رییس سازمان اطلاعات مرکزی ایالت متحده(سیا) دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت یکسال و حدود ۷ ماه از شروع جنگ اوکراین، افکار عمومی و مقامات اروپایی و آمریکایی از اخبار و درخواست‌های رییس جمهوری اوکراین خسته شدند و بسیاری از کشورهایی که در ابتدا ادعای حمایت داشتند، اکنون خلف وعده کردند یا برای ادامه‌ی کمک‌ها تردید دارند. در سفر اخیر زلنسکی به آمریکا کمی قبل از تصویب بودجه، یک کارشناس آمریکایی درباره‌ نحوه‌ استقبال مقامات از زنلسکی نوشته بود که آمریکا در حال رو برگرداندن از جنگ اوکراین است. این منتقد آمریکایی که عضو سابق سیا است، گفته بود: دروغ‌های زنلسکی باعث تخریب اعتماد بین آمریکا و اوکراین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha