عقد تفاهمنامه‌های بین دانشگاهی فرصتی در راه توسعه روابط مالزی و ایران است

اصفهان-ایرنا- رئیس مؤسسه خدمات جهانی آموزش مالزی گفت: عقد تفاهمنامه‌ها بین دانشگاه‌ اصفهان و پنج دانشگاه برتر مالزی فرصتی برای ارتقاء دیپلماسی مردمی و توسعه تعامل بین ۲ کشور دوست و برادر فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، عبدالرزاق بن احمد روز شنبه در آیین امضاء تفاهمنامه‌ها و موافقت‌نامه‌ها بین دانشگاه‌های اصفهان و هنر این شهر با دانشگاه‌های برتر کشور مالزی در سال شهید سلیمانی دانشگاه اصفهان افزود: خاورمیانه منطقه مهمی است که تأثیر زیادی بر جهان اسلام دارد و ایران از مهمترین کشورهای این منطقه است و باید کمک کنیم تا تعاملات بین خاورمیانه و آسیای شرقی توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: امضای تفاهمنامه‌ بین دانشگاه اصفهان و پنج دانشگاه مالزی فرصتی بین دو کشور فراهم می‌کند تا زمینه‌ساز پیشرفت علمی همه کشورهای اسلامی و توسعه تعاملات علمی بین ۲ منطقه خاورمیانه و آسیای شرقی شود.

مقام مالزیایی خاطرنشان کرد: خاورمیانه آغازگر تحولات جدی در جهان اسلام بوده است و مالزی نباید نسبت به این منطقه منفعل باشد بلکه ما باید با تغییرات همقدم باشیم و فرصتی برای دیپلماسی مردمی ایجاد کنیم و امضای تفاهمنامه‌ها بین دانشگاه های ایران و مالزی نیز به این امر کمک می کند.

بن احمد اظهار داشت: ایران و مالزی بخش مهمی از جهان اسلام و ۲ کشور دوست و برادر هستند که نزدیکی علمی بین آنها می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از ظرفیت های مشترک برای توسعه علمی و آموزشی را فراهم سازد و به توسعه علمی جهان اسلام کمک کند.

رئیس مؤسسه خدمات جهانی آموزش مالزی تاکید کرد: اسلام اساس باورهای ماست و با تاکید بر این اساس مشترک، در زمینه‌های مختلف می‌توانیم همکاری داشته و توسعه مناسبات باشیم.

وی افزود: دانشگاه‌های ایران بسیار پیشرو هستند و چندی قبل در یکی از مجلات علمی معتبر اعلام شد که ایران یک قدرت علمی در حال ظهور است ولی قدرت علمی ایران نوظهور نیست و هم‌اکنون نیز یک قدرت علمی است و دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه شریف و دانشگاه امیرکبیر از استانداردهای علمی بالایی برخوردارند.

به گزارش ایرنا، علاوه بر حضور معاون وزیر علوم کشورمان، در آیین امضا تفاهمنامه‌ها و موافقت‌نامه‌های ۲ دانشگاه ‌اصفهان با دانشگاه‌های برتر مالزی، وزیر علوم، هیات بلندپایه وزارت آموزش عالی، روسای پنج دانشگاه مطرح و رییس موسسه خدمات جهانی آموزش این کشور(EMGS) به همراه رییس و معاونان دانشگاه اصفهان و رییس و معاونان دانشگاه هنر اصفهان حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha