۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85250547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در نشست کمیته دائمی مرزی

اسلام‌آباد - ایرنا - جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در جریان برگزاری هفتمین نشست کمیته دائمی زیرمجموعه کمسیون مشترک مرزی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه به ویژه تسهیل تجارت، فعال سازی بازارچه‌های مرزی و مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت اطلاع رسانی دولت ایالت بلوچستان پاکستان، هفتمین نشست کمیته دائمی مرزی به میزبانی ایران در شهر مرزی «میرجاوه» برگزار شد. در پایان این اجلاس طرفین توافقنامه هفتمین نشست کمیته دائمی کمیسیون مرزی دو کشور را امضا کردند.

هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران از نهادهای مختلف در این نشست حضور یافت و هیات پاکستان نیز به ریاست «عبدالسلام خان اچک زی» جانشین قائم مقام وزارت داخله ایالت بلوچستان ریاست هیات را برعهده داشت.

در بیانیه روابط عمومی دولت ایالت بلوچستان آمده است: مسوولان ایران و پاکستان بر تعهد یکدیگر برای تسهیل امر تجارت و رفت و آمد مردم در مرزهای مشترک تاکید کردند.

توافق ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در نشست کمیته دائمی مرزی

طرفین همچنین بر تشدید برخورد با پدید قاچاق انسان و مواد مخدر به ویژه شناسایی و مبارزه با عناصر تروریستی و اشرار به توافق رسیدند.

روسای هیات‌های ایران و پاکستان تقویت راهکارهای متقابل برای ریشه کنی قاچاق، مبارزه با قاچاقچیان و جلوگیری از تخلفات مرزی از جمله تردد غیرقانونی را بررسی کردند.

آنان ضمن توافق بر گشایش گذرگاه‌های جدید مرزی میان ایران و پاکستان بر تسریع فعال سازی بازارچه‌های مرزی و برداشتن گام‌های هماهنگ برای تقویت همکاری‌های تجاری تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha