استاندار بلوچستان پاکستان: نیاز امروز ما تقویت همکاری‌های تجاری با ایران است

اسلام‌آباد - ایرنا - استاندار ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با پاکستان روان سازی تجارت و اجرای سازوکار تهاتر را در توسعه مرزهای مشترک و فقرزدایی مهم برشمرد و افزود: نیاز امروز ما تقویت همکاری‌های دوجانبه با ایران به ویژه در تجارت مرزی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری ایالت بلوچستان پاکستان، ملک عبدالولی خان کاکر امروز در شهر کویته مرکز این ایالت با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، مرزی و انرژی میان دو کشور همسایه تبادل نظر کرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با پاکستان به ویژه استان‌های همجوار مرزی، اظهار داشت: ارائه تسهیلات به جامعه تجار دو کشور و اجرای سازوکار تهاتر راهکار اساسی برای توسعه مرزهای مشترک، فقرزدایی و ایجاد فرصت‌های شغلی خواهد بود.

استاندار ایالت بلوچستان پاکستان افزود: دولت این کشور مصمم به تقویت روابط همه جانبه با ایران به ویژه همکاری‌های مشترک در بخش انرژی، تجارت مرزی و گسترش روابط مردمی است و ما برای کسب این اهداف از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

عبدالولی خان با ابراز خرسندی از تعاملات نزدیک میان دولت‌های ایران و پاکستان، تاکید کرد که نیاز امروز ما تقویت همکاری‌های تجاری و مرزی با جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار بلوچستان پاکستان: نیاز امروز ما تقویت همکاری‌های تجاری با ایران است

تاکید سفیر ایران بر رسمی شدن تجارت با پاکستان

امیری مقدم نیز در این دیدار با استقبال از طرح حصارکشی مرزهای مشترک با ایران از سوی پاکستان، گفت که این اقدام نقش موثری در انسداد ترددهای غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر، کالا، سوخت و تردد عناصر تروریستی ایفا می‌کند.

وی بر ضرورت تداوم همکاری‌های دوجانبه در زمینه مبارزه با نا امنی و افراط‌گرایی، تلاش طرفین برای نابودی گروه‌های تروریستی و ارتقای امنیت در مرزهای مشترک تاکید کرد.

سفیر ایران با تاکید بر لزوم افزایش حجم تجارت دوجانبه و رسمی شدن فعالیت‌های تجاری دو کشور افزود: جایگاه ایالت بلوچستان پاکستان در روابط دو کشور اهمیت بالایی دارد و اینکه نشست‌های مرزی، تجاری و امنیتی ایران و پاکستان به طور مرتب در شهرهای زاهدان و کویته برگزار می‌شود، بسیار مایه خرسندی می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha