۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 85251018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشریه آلمانی: همبستگی فلسطین، چالش بزرگ اسرائیل

تهران - ایرنا - روزنامه "یونگه ولت" (کیهان جوان) آلمان امروز (یکشنبه) با بررسی تحولات جدید سرزمین های اشغالی، نوشت: همبستگی جدید فلسطینی پاسخی به سال ها جنایت رزیم اسرائیل علیه بشریت در این سرزمین و در واقع یک چالش بزرگ برای آن رژیم است.

به گزارش ایرنا، "نیک براونز" نویسنده یونگه ولت در گزارشی با عنوان "غزه پاسخ می دهد" با بررسی ابعاد عملیات نظامی آغاز شده (طوفان الاقصی) توسط فلسطینی ها در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت:"تهاجم غافلگیرانه و پاسخ مبارزان فلسطینی به اسرائیلی ها به قدری قاطعانه بود که اسرائیل خود را در حالت کامل جنگی می بیند".

این گزارش رویدادهای دیروز سرزمین های اشغالی را به نقل از "محمد الکرد" نویسنده و یکی از مشهورترین فعالان فلسطینی از شرق قدس اشغالی چنین توصیف کرد: "آنچه در حال حاضر در فلسطین اشغالی می‌گذرد، پاسخی به هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها یورش‌های نظامی مداوم اسرائیل به شهرهای فلسطینی، کشتار فلسطینی‌ها و این واقعیت است که میلیون‌ها فلسطینی در نوار غزه تحت محاصره اسرائیل هستند".

یونگه ولت همچنین پیام توئیتری (خانم) "مروه فتافتا" یک فعال حقوق زنان فلسطینی و مفسر شبکه خبری الجزیره را برجسته کرده که نوشته بود:"اسرائیل در ۱۵ سال گذشته جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و مجازات‌های جمعی غیرقانونی علیه فلسطینی‌ها در غزه مرتکب شده است، بنابراین هر تحلیل یا تفسیری که واقعیت‌های امروز را در نظر نگیرد، پوچ، غیراخلاقی و غیرانسانی است".

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه اسرائیل از سال ۲۰۰۷ محاصره ای غیرانسانی را علیه غزه اعمال کرده و با انجام چندین حمله هوایی به این منطقه پرجمعیت زیرساخت های غیرنظامی، خانه ها و مراکز رسانه ای را تخریب کرده و از ابتدای سال تاکنون حتی بیش از ۲۰۰ فلسطینی در عملیات نظامی و پلیسی اسرائیل کشته (شهید) شده اند، این بار نیز با وجود اینکه دولت راست افراطی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل همچنان طرح ساخت غیرقانونی شهرک ها را پیش می برد، اما از قصد جدید خود برای تسلیم و الحاق کامل سرزمین های فلسطینی اشغالی پرده برداشته است.

طبق این گزارش، "به همین دلیل نیروهای رزمی فلسطینی مستقر در نوار غزه صبح دیروز (شنبه) یک حمله غافلگیرانه را علیه نظامیان اسرائیلی و شهرک های صهیونیستی مرزی آغاز کردند. اقدامی که نخست وزیر اسرائیل را واداشت تا از مقر نظامی خود به حالت آماده باش کامل جنگی درآمده و خطاب به صهیونیست ها بگوید: "اسرائیلی ها، ما در یک وضعیت کامل جنگی قرار گرفته ایم".

این گزارش با تجمیع چند گزارش رسانه های اروپایی درباره زمان دقیق عملیات فلسطینی ها، ابعاد مختلف آن و نیز جنگ افزارها و تاکتیک های بکار برده شده در این عملیات، با اعلام اینکه اگرچه بعد از انجام عملیات غافلگیرانه فلسطینی ها، بمب افکن های صهیونیستی اهدافی را در غزه بمباران کردند و درگیری ها در منطقه مرزی و شهرک های اسرائیلی نزدیک به مرز (غزه) تا حوالی ظهر ادامه داشت" نوشت: "محمد الضیف" فرمانده نظامی حماس صبح شنبه در پیامی ضمن درخواست از همه فلسطینی ها برای دست به سلاح بردن، از عملیات نظامی «طوفان الاقصی» برای پایان دادن به «جنایات اسرائیلی» خبر داد و گفت که "ما تصمیم گرفته‌ایم بگوییم: بس است. "

این نشریه آلمانی همچنین با اعلام اینکه حتی گروه‌های مقاومت فلسطینی کوچکتر مانند جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (PFLP) که دارای گرایش چپ یا سکولار هستند نیز با جنگجویان چریکی خود در این عملیات شرکت دارند، افزود:"این جبهه و گروه «عرین الاسود» که در کرانه باختری اشغالی فعال است با صدور یک بیانیه مشترک خواستار "اعلام بسیج عمومی" و "انجام حملات فوری از همه طرف‌ علیه اشغالگران صهیونیست‌ شدند و اعلام کردند: "زمان آن فرا رسیده است که همه فلسطینی‌ها مانند ققنوس از خاکستر برخیزند. "

این گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطینی "فتح" را غایب بزرگ در این عملیات توصیف کرد و نوشت: "با این وجود محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات تشکیلات خودگردان فلسطین صبح شنبه اعلام کرد که مردم فلسطین نیازمند به حمایت و حق دفاع از خود در برابر «ترور» صهیونیست‌ها و نظامیان اشغالگر هستند. "
یونگه ولت در پایان این گزارش از برگزاری چندین تظاهرات گسترده در سرزمین های اشغالی به ویژه در کرانه باختری در حمایت از عملیات فلسطینی ها خبر داد و نوشت: "با وجود اینکه اتحادیه اروپا، آلمان و سایر کشورهای غربی به اتفاق آرا حملات علیه اسرائیل را محکوم کردند، در مقابل، ایران از مقاومت فلسطینی استقبال و دولت روسیه نیز سکوت کرده و طرفین را به خویشتن داری دعوت کرده است.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

این عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی صورت گرفته تاکنون موجب هلاکت حداقل ۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو ۶۰۰ صهیونیست دیگر شده است.

اسارت بیش از یکصد نظامی صهیونیست که در میان آنها یک سرلشکر نیز وجود دارد و همچنین تصرف موقت هفت شهرک صهیونیست نشین از دیگر دستاوردهای این عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین بشمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha