بیش از ۱۲ هزار کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی آذربایجان‌غربی نصب شد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استفاده از کنتورهای هوشمند در کاهش هزینه و پایش بهتر میزان برق مصرفی در مشترکان موثر است، گفت: از ابتدای اجرای طرح استفاده از این نوع کنتورها بر روی چاه‌های کشاورزی، ۱۲ هزار و ۲۱ دستگاه نصب شده است.

طاهر کیامهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه کنتورهای کشاورزی در اولویت تعویض به کنتور هوشمند قرار دارند، این اقدام به سرعت در شهرستان های مختلف استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: علاوه بر چاه ها، تاکنون ۲ هزار و ۶۵۹ دستگاه کنتور هوشمند نیز در سایر مشترکان بخش کشاورزی در آذربایجان غربی نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: طبق برنامه ریزی قرار است ۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی نصب شود.

کیامهر اظهار کرد: تا آخر آبان امسال باید همه کنتورهای کشاورزی در سطح استان به منظور کمک به مدیریت بار شبکه و همچنین جهت مدیریت منابع آبی تبدیل به کنتور هوشمند شوند.

وی گفت: بعد از هوشمندسازی کنتورهای بخش کشاورزی، سه هزار و ۱۸۶ دستگاه کنتور مشترکان بخش صنعتی، ۲۱۴ دستگاه در بخش ساختمان‌های اداری، سه هزار و ۷۲۷ دستگاه در بخش ساختمان‌های عمومی و پنج هزار و ۱۵۷ دستگاه در بخش تجاری در صف تبدیل به کنتورهای هوشمند هستند.

به گزارش ایرنا، قرائت کنتور از راه دور و صدور اتوماتیک قبض برق، عدم نیاز به حضور مامور قرائت کنتور در محل، صرفه جویی در زمان، حمل و نقل و هزینه، جمع آوری داده های مختلف از کنتور مانند کارکردهای دوره ای کنتور، میزان مصرف مشترکان و پارامترهای الکتریکی و تعداد و زمان قطعی های برق از مهمترین مزایای هوشمندسازی کنتورهای برق به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha