یک‌هزار دانش‌آموز کشور در اردوهای جهادی خوی مشارکت کردند

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: یک‌هزار دانش آموز در اردوهای جهادی خوی همزمان با فصل تابستان در قالب قرارگاه جهادی مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مجتبی باستان روز یکشنبه در آیین اختتامیه اردوهای بسیج دانش آموزی کشور در خوی افزود: این دانش آموزان از ۲۰ استان کشور به کمک هم سن و سالان خود در شهرستان خوی که در زمستان سال گذشته دچار زلزله شده بودند، حضور یافتند.

وی اضافه کرد: ایجاد قرارگاه به همت مردم و مسوولان آذربایجان غربی محقق شد و یک هزار دانش آموز برای بهسازی، مرمت و شاداب سازی ۳۰ مدرسه در منطقه حاضر شده و در کنار آن توانستند تعدادی از حسینیه ها و مساجد را نیز تعمیر کنند.

وی ادامه داد: تحویل یک‌هزار کیسه سیمان و ۲ هزار بسته ایزوگام به مردم زلزله زده برای بازسازی منازل آنان نیز از موارد دیگری بود که به همت این گروههای جهادی محقق شد.

بیشتر بخوانید: گروههای جهادی دانش اموزی در خوی فعال شدند

۷۲ گروه جهادی مشغول خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی هستند

۵۰۰ نیروی امدادی به خوی اعزام شد

یک‌هزار دانش‌آموز کشور در اردوهای جهادی خوی مشارکت کردند

خودسازی دانش آموزان محور اصلی فعالیت گروههای جهادی است

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: خودسازی دانش آموزان محور اصلی و هدف دوم ما از خدمت رسانی بود چرا که محور اصلی سند تحول بر مدار تربیت و رسیدن به حیات طیبه است.

وی ادامه داد: اینکه خود دانش آموزان بیایند و در بطن کار باشند، موضوعی است که برای آینده سازان ایران اسلامی لازم است تا بتوانند با کسب روحیه جهادی در این راستا فعال باشند.

سردار سرتیپ باستان با قدردانی از همدلی شهروندان آذربایجان غربی در جریان زلزله خوی اظهار کرد: شهروندان این استان با حضور اولیه در میدان کمک رسانی به شهروندان خویی الگویی برای کشور هستند چرا که با همت خود توانستند بخشی از مشکلات زلزله زدگان را به سرعت رفع کنند.

وی با اشاره به هدف سوم از تشکیل این قرار گاه که کسب روحیه جهادی و انقلابی بود، گفت: الگوی تربیتی مربی محوری در این اردوها مفهوم واقعی به خود گرفته است و از معلمان و دانش آموزان و مسوولان جای قدردانی وجود دارد.

۲۰۰ کلاس درس در شهرستان خوی شاداب سازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این آیین با بیان اینکه گروه‌های جهادی دانش آموزی استان بعد از زلزله خوی با جمع‌آوری کمک های مردمی برای زلزله دگان آغاز به فعالیت کردند، افزود: جنبه تربیتی این موضوع به عنوان بندی از بندهای ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت مورد توجه واقع شد.

یک‌هزار دانش‌آموز کشور در اردوهای جهادی خوی مشارکت کردند

علی مطهری اظهار کرد: در ادامه این اقدامات در تابستان بهسازی و شاداب سازی و رنگ‌آمیزی مدارس در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: آنچه که در تابستان در قالب طرح شهید عجمیان انجام شد، در قالب ۱۰۰ گروه جهادی دانش آموزی در خوی محقق شد و دانش آموزان بسیجی از سراسر کشور پیشتاز و فعال بودند.

وی ادامه داد: در نتیجه این اقدامات بیش از ۲۵ مدرسه و ۲۰۰ کلاس درس شاداب سازی و رنگ‌آمیزی شدند و هفت تن رنگ برای این اجرای آن توزیع شد و سازمان نوسازی مدارس در کشور و استان نقش مهمی را در این راستا ایفا کرد.

در ادامه این آیین از فعالان اردوهای جهادی یاد شده تجلیل شد.

به گزارش ایرنا بیش از ۲۵ مدرسه شهرستان خوی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه به همت گروههای جهادی دانش آموزی کشور و با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و آذربایجان غربی مورد مرمت، بازسازی و شادای سازی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha