۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85085357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رنگ و نقش همدلی گروه‌های جهادی بر مدارس زلزله خوی

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85085357
رنگ و نقش همدلی گروه‌های جهادی بر مدارس زلزله خوی

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خوی گفت: تعمیر و رنگ آمیزی بیش از ۲۰ باب مدرسه خسارت دیده در زلزله این شهرستان توسط گروه‌های جهادی استان‌های مختلف کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساجدی نژاد روز دوشنبه در بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان خوی افزود: گروه‌های جهادی فعال در این منطقه از استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اصفهان، تهران و البرز هستند که علاوه بر تعمیرات مدارس خسارت دیده از زلزله هشتم بهمن اقدام به رنگ آمیزی مدارس، شاداب و آماده سازی آن برای حضور دانش آموزان کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار مدارس خسارت دیده خوی اظهار کرد: در زلزله خوی بیش از ۲۴ باب مدرسه به حد تخریب رسید که نیازمند به بازسازی هستند و عملیات آواربرداری و ساخت فضاهای آموزشی جدید در آنها آغاز شده است.

بیشتر بدانید:

۲۸ مدرسه آسیب دیده در زلزله خوی تعمیر و بازسازی شد

تعمیر ۱۳ هزار واحد آسیب دیده از زلزله خوی در یک ماه آینده به پایان می رسد

معاون فرماندار خوی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ باب مدرسه نیز به تعمیرات نیازمند هستند، اضافه کرد: حضور گروه‌های مختلف جهادی از استان‌های کشور، باعث دلگرمی و روحیه بخشی به مردم مناطق زلزله زده می‌شود.

براساس گزارش‌های رسیده به ایرنا در راستای کمک به شهروندان زلزله زده خوی و تسریع در روند خدمت رسانی، محموله مصالح ساختمانی شامل ۵۲ رول ۱۰ متری ایزوگام برای کمک به زلزله زدگان شهر خوی از سوی خیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اهدا شد.

به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز آذربایجان غربی، ۳۰ مدرسه در جریان زلزله خوی دچار آسیب شده بودند که به غیر از ۲ مورد بقیه مدارس از محل اعتبارات ماده ۱۷ ستاد بحران تعمیر، بازسازی و تحویل آموزش و پرورش شدند.

تعدادی از مدارس شهرستان خوی براثر زلزله ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ دچار آسیب شدند که بلافاصله بعد از زلزله اقدامات اساسی در این زمینه و بازسازی آنان آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha