شهرک صنعتی دارویی بیضا دستاوردی از دولت سیزدهم/ آمادگی واگذاری زمین در سفر رییس‌جمهور

شیراز-ایرنا-بهره‌برداری از شهرک‌ صنعتی دارویی بیضا در اولویت مسوولان این شهرستان قرار دارد و در آستانه سفر رییس جمهور به فارس نیز مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نوید آغاز فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان در این شهرک را همزمان با این سفر داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرک صنعتی دارویی یکی از مهمترین شهرک‌های در حال ساخت در استان فارس است؛ ۱۶دی ماه سال ۱۳۹۸ ساخت مرحله نخست این شهرک آغاز و در آن مقطع زمانی مقرر شد که زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار در شهرستان بیضا واقع در ۳۰ کیلومتری شمال غربی کلانشهر شیراز ایجاد شود و در مراحل توسعه، مساحت آن به بیش از ۴۰۰هکتار برسد.

شهرک صنعتی دارویی بیضا دستاوردی از دولت سیزدهم/ آمادگی واگذاری زمین در سفر رییس‌جمهور

بدین ترتیب عملیات اجرایی برای ساخت این شهرک در دستورکار قرار گرفت و این اقدامات در طول ۲سال گذشته با شتاب بیشتری پیش رفت.

بازدید معاون استاندار از این شهرک‌

اخیراً معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار با همراهی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از این شهرک دارویی بازدید کرد.

در این بازدید اعلام شد که تاکنون افزون بر ۱۱۰میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی هزینه شده و هم‌اکنون عملیات اجرایی طرح‌های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار ۶۵میلیارد تومان با شتاب درحال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز با اعتبار ۲۰میلیارد تومان به پایان رسیده است.

همچنین مقرر شد واگذاری زمین در این شهرک صنعتی که از مصوبات هیات دولت است به زودی آغاز شود.

شهرک صنعتی دارویی بیضا دستاوردی از دولت سیزدهم/ آمادگی واگذاری زمین در سفر رییس‌جمهور

نوید آغاز فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک

در حال حاضر مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نوید آغاز فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک دارویی بیضا را همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان فارس داده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این باره گفت: همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان فارس واگذاری زمین در شهرک صنعتی دارویی بیضا آغاز می‌شود.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع پزشکی دارویی و تجهیزات پزشکی در این شهرک صنعتی در این هفته آغاز می شود گفت:متقاضیان می توانند با دریافت جواز تأسیس از اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان، نسبت به انجام فرآیند واگذاری زمین در این شرکت اقدام کنند.

اختصاص یک هزار و ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار

وی با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک صنعتی دارویی یکی از مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری به استان است گفت:در ۲سال گذشته و با اختصاص یک هزار و ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار روند اجرای طرح‌های زیرساختی شتاب گرفت و هم‌اکنون این شهرک صنعتی آماده واگذاری زمین به متقاضیان شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: طرح‌های زیرساختی نظیر زیرسازی، خیابان کشی و شبکه داخلی فاضلاب در فاز نخست شهرک صنعتی انجام و طرح های تکمیلی از جمله توسعه زیرسازی و اجرای شبکه اختصاصی انتقال برق نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب درحال انجام است.

هاشمی با اشاره به پیشرفت ۷۵درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت: این خط ۲مداره با اعتبار۱۷۰میلیاردریال باظرفیت حدود ۱۲مگاوات برق به طول ۱۱کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قراردارد که با بهره‌برداری از آن برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در زمینه تأمین آب نیز ۱۰لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰۰میلیارد ریال خریداری شده گفت:عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول ۲۰کیلومتر و با پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰میلیارد ریال در مرحله مناقصه است.

هاشمی با تأکید بر اینکه امسال و برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی دارویی بیضا افزون بر ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، افزود: این شهرک صنعتی زمینه مناسبی را برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بیضا فراهم خواهد کرد.

استقرار ۵۰۰واحد تولیدی و صنعتی

هاشمی با اشاره به اینکه شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده یادآور شد: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این واحدها برای افزون بر پنج هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نزدیکی به مرکز استان و همجواری با آزاد راه شیراز_اصفهان را از دیگر مزیت های شهرک دارویی اعلام کرد وگفت:این شهرک صنعتی به یکی از قطب‌های صنعتی استان تبدیل خواهد شد.

شهرک صنعتی دارویی بیضا دستاوردی از دولت سیزدهم/ آمادگی واگذاری زمین در سفر رییس‌جمهور

ساخت و ساز ۲هزار و ۹۰۰ طرح صنعتی کوچک و متوسط در استان

در حال حاضر بیش از ۲هزار و ۹۰۰ طرح صنعتی کوچک و متوسط هم در استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارد که از این تعداد ۵۴۴ طرح دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد و نصب ماشین آلات هستند و قرار است بخش قابل توجهی از این واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

بدون شک راه‌اندازی این طرح‌ها و شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان فارس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha