نماینده مجلس: شهرک صنعتی دارویی بیضا به ایجاد اشتغال پایدار کمک خواهد کرد

شیراز- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان فارس و نماینده مردم شهرستان های بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی و فعال شدن شهرک صنعتی دارویی بیضا، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعتی منطقه فراهم خواهد شد.

محسن علیزاده، روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرکهای صنعتی سپیدان و بیضا، ضمن تاکید بر لزوم رفع مسائل و مشکلات شهرکهای صنعتی افزود: ضرورت دارد که روند واگذاری اراضی شهرک صنعتی داروئی بیضا شتاب گیرد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی ذی ربط باید اهتمام ویژه به تامین زیرساختهای این شهرک صنعتی داشته و روند ایجاد این زیرساخت ها را شتاب بخشند. پیگیری هایی نیز به منظور تخصیص آب و تامین برق پایدار در حال انجام است که امیدواریم در ادامه شاهد تامین سریع زیرساخت های مورد نیاز باشیم.

علیزاده، همچنین خواستار پیگیری بحث ایجاد راه دسترسی مناسب به شهرک صنعتی داروئی بیضا از سوی دستگاه های متولی شد.

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای تامین زیرساخت های شهرکهای صنعتی
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس هم گفت: همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در تامین زیرساخت های شهرکهای صنعتی استان ضروری است و موجب سرعت گرفتن روند راه اندازی این شهرکها از جمله شهرک داروئی بیضا می شود.
سید مصطفی هاشمی، با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد شهرک صنعتی دارویی بیضا افزود: مراحل آماده سازی این شهرک صنعتی در حال انجام است و امیدواریم نیمه نخست سال آینده بتوانیم واگذاری زمین در اراضی این شهرک را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: مهمترین نیاز زیرساختی این شهرک صنعتی تامین آب و برق است که اقدامات مناسبی انجام شده و قرارداد خرید انشعاب آب با شرکت آب منطقه ای فارس نیز نهایی شده است.
او اظهار داشت: برای تامین برق نیز توافق هایی با شرکت توزیع برق استان انجام شده و طرح خط انتقال برق از تل بیضا تا شهرک صنعتی دارویی به طول حدود ۹ کیلومتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، با اشاره به نقش مهم نمایندگان مجلس در افزایش اعتبارات زیرساختی شهرکهای صنعتی در لوایح بودجه افزود: با توجه به اینکه شرکت شهرکهای صنعتی فارس درآمد هزینه است، هر میزان که از اعتبارات دولتی برای تامین زیرساخت ها هزینه شود، قیمت حق انتفاع واگذاری به متقاضیان نیز کمتر می شود.

هاشمی گفت: شهرک صنعتی دارویی بیضا با توجه به موقعیت ویژه خود می تواند به مهمترین قطب استقرار صنایع دارویی و پزشکی استان تبدیل شود.
او اضافه کرد: مرحله نخست این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار راه‌اندازی خواهد شد و با راه اندازی آن زمینه مناسبی برای استقرار تمام صنایع به ویژه صنایع مرتبط با دارویی و آرایشی و بهداشتی فراهم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha