۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85251698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش شدید مرگ ناشی از اسلحه در کودکان آمریکایی

تهران-ایرنا- نتایج یک تحلیل که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه در بین کودکان و نوجوانان آمریکایی، ۸۷ درصد از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه نیویورک‌تایمز، کودکان عموما از نظر پزشکی، سلامت هستند به همین دلیل آسیب‌های تصادفی بزرگترین تهدید برای زندگی آنهاست. در این میان، تصادفات رانندگی از گذشته بیشترین تلفات را میان کودکان به همراه داشته است.

اما بر اساس تحلیلی که به تازگی منتشر شده، میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی حدودا به نصف کاهش یافته است و جراحات ناشی از سلاح گرم به اصلی‌ترین علت مرگ تصادفی در کودکان تبدیل شده است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که اکنون جراحات ناشی از اسلحه، علت اصلی مرگ و میر در میان آمریکایی‌های زیر ۲۰ سال است؛ به استثنای مرگ نوزادان نارس یا نوزادانی که با اختلالات مادرزادی به دنیا آمده‌اند.

بر اساس این مطالعه که در نشریه «Pediatrics» منتشر شده است، ۲ هزار و ۵۹۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در سال ۲۰۲۱ بر اثر جراحات ناشی از اسلحه جان خود را از دست دادند که این رقم در سال ۲۰۱۱، یکهزار و ۳۱۱ نفر بوده است.

این در حالیست که در سایر کشورهای پیشرفته، مرگ ناشی از اسلحه حتی در میان سه عامل اصلی مرگ و میر کودکان هم قرار ندارد.

محققان همچنین دریافتند که مسمومیت‌های دارویی در بین افراد زیر ۱۸ سال بیش از ۲ برابر شده و خفگی‌ها ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.

دکتر تونی گراس (Toni Gross) مدیر بخش اورژانس در بیمارستان کودکان نیواورلئان (New Orleans) گفت: دست کم هفته‌ای یک کودک که بر اثر شلیک گلوله زخمی شده، به بیمارستان آورده می‌شود.

در حالیکه بسیاری [از مردم آمریکا] اسلحه را برای محافظت از خود و خانواده‌شان خریداری می‌کنند، همواره تحقیقات نشان داده است که داشتن سلاح گرم، خطر مرگ با اسلحه چه قتل و چه خودکشی را در خانه‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

گزارش دیگری از سازمان «Everytown for Gun Safety» نشان می‌دهد که میزان خودکشی با اسلحه در ایالت‌هایی در آمریکا که قوانین ایمنی اسلحه ضعیفی داشتند، ۴۰ درصد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

نیک سوپلینا (Nick Suplina) معاون ارشد حقوقی و سیاستی این سازمان گفت که بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در خانه‌های ناامنی [در آمریکا] زندگی می‌کنند که دست کم یک اسلحه در آن وجود دارد.

وی گفت که حدود نیمی از خودکشی‌ها در میان کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۷ ساله با اسلحه صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha