۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85553541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دسترسی به سلاح گرم میزان خودکشی دختران آمریکایی را افزایش داده است

تهران-ایرنا- آمارهای رسمی مراکز دولتی در آمریکا نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی با سلاح گرم در میان دختران نوجوان بیش از هر زمان دیگری در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آمارها و مطالعات جدید موسسات دولتی آمریکا نشان می‌دهد نرخ خودکشی در میان نوجوانان ۸ تا ۱۲ ساله در این کشور به طور متوسط ‌سالانه ۸.۲ درصد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ بالاتر رفته که این پدیده در میان دختران جوان مشهودتر است.

محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا(NIH) سوابق به دست آمده از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در این کشور را در مورد خودکشی نوجوانان از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۲ بررسی کردند.

طبق نتایج این مطالعه که اخیراً در مجله پزشکی جاما (JAMA) منتشر شد، معلوم شده است که تعداد خودکشی‌ در بین نوجوانان آمریکایی در طول دوره ۱۴ ساله ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ از ۴۸۲ یا ۳.۳۴ در هر یک میلیون نوجوان بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷، بیش از سه برابر شده و به ۱۷۵۹ یا ۵.۷ در هر یک میلیون نوجوان رسیده است.

این مطالعه همچنین افزایش نامتناسبی را در خودکشی در میان نوجوانان بومی آمریکایی یا بومی آلاسکا، و ‌نوجوانان آسیایی و اسپانیایی تبار نشان داد.

خودکشی پنجمین عامل مرگ و میر دختران بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ بوده در حالی که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ میلادی در رتبه یازدهم مرگ و میرهای این قشر از جمعیت بود.

آمارها نشان می‌دهد دسترسی به سلاح گرم در بالا رفتن میزان خودکشی تاثیر مثبت داشته است.

بر اساس داده های این مطالعه، در مجموع ۴۴۰ نوجوان در ایالات متحده با استفاده از سلاح گرم طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha