۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85251914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رام‌الله: حمایت بین المللی از اشغالگران، باعث تشویق آنها به ارتکاب جنایات می‌شود
محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

تهران – ایرنا – نخست وزیر تشکیلات خودگران فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی درباره آنچه در حال روی دادن است از طریق ایجاد فضایی از تنفر، خشونت، تحریک و نقض قوانین بین المللی، کاملا مسئول است، بنابراین جهان باید تجاوز به غزه را متوقف و شرایط سیاسی لازم برای تحقق حقوق ملت فلسطین را فراهم کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری های فلسطینی، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگران در گفتگوی تلفنی با جمیز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس افزود: حمایت بین المللی از رژیم صهیونیستی باعث ترغیب آن به ارتکاب جنایات خواهد شد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیر تشکیلات خودگردان، اشتیه در این تماس تلفنی درباره تحولات غزه و عملیات طوفان الاقصی با وزیر امور خارجه انگلیس گفتگو و تأکید کرد که رژیم صهیونیستی درباره آنچه در حال روی دادن است از طریق ایجاد فضایی از تنفر، خشونت، تحریک و نقض قوانین بین المللی، کاملا مسئول است.

نخست وزیر تشکیلات خودگران فلسطین تصریح کرد: همواره درباره پیامدهای ادامه محاصره نوار غزه و حملات مکرر به شهرها، روستاها، شهرک ها و اردوگاهها و همچنین بی احترامی به مقدسات و حمله به نمازگزاران مسلمان و مراسم عبادت مسیحیان و همچنین توهین به کشیش های فلسطینی از طریق انداختن آب دهان به آنها هشدار داده ایم.

اشتیه تأکید کرد: حمایت بین المللی از رژیم صهیونیستی باعث ترغیب آن رژیم به ارتکاب جنایات بیشتری در نوار غزه خواهد شد، به همین دلیل جهان باید تجاوز به غزه را متوقف و شرایط سیاسی لازم برای تحقق حقوق ملت فلسطین را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

این عملیات در حالی وارد دومین روز خود شده که نیروهای دیگر گروه های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته اند و بنابر اعلام منابع رسمی تا ساعاتی قبل، شمار صهیونیست های به هلاکت رسیده، طی دو روز درگیری به ۶۰۰ نفر رسیده است. از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در غزه بعد از ظهر امروز یکشنبه اعلام کرد شمار شهدای حملات اشغالگران به غزه تاکنون به 370 شهید و 2200 زخمی افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha