توسعه روستاهای گچساران و باشت با اجرای سه هزار میلیارد ریال طرح زیر بنایی+ فیلم

گچساران- ایرنا-دولت سیزدهم با وجود برخی مشکلات و تحریم‌های ظالمانه همه تلاش خود را برای برقراری عدالت و رفع محرومیت از چهره روستاها انجام داده بطوری که بیش از سه هزارو ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق زندگی، جبران کاستی ها و توسعه روستاهای گچساران و باشت هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان های گچساران باشت از مهمترین مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که با داشتن ظرفیت های فراوان در برخی از زمینه ها در محرومیت بسر می بردند اما با تلاش و اهتمام ویژه دولت سیزدهم و اجرای بیش از ۹۰۰ طرح مهم و کلان عمرانی بر روی ریل توسعه قرار گرفتند.

قبل از دولت سیزدهم روستاهای شهرستان های گچساران و باشت دارای مشکلات متعددی در زیر ساخت های رفاهی بودند که در چند سال اخیر پیگیری لازم برای رفع این مشکلات انجام و زمینه توسعه عمران روستایی در این شهرستان ها فراهم شد.

کمبود برخی زیر ساخت ها از جمله خاکی بودن کوچه ها، نبود پل، جدول گذاری نامناسب در سال های گذشته موجب شده بود که اهالی برخی از روستاهای گچساران و باشت با مشکلاتی متعددی مواجه شوند که با اقدامات دولت سیزدهم زمینه بهبود وضعیت معابر، بهبود وضعیت نسبی مسکن و افزایش سطح رفاه روستاییان در این شهرستان ها فراهم شده است.

مهمترین رشد شاخص فعالیت روستاهای این شهرستان در دولت سیزدهم در بخش عمران روستا اجرای طرح‌های هادی، احداث پارک، بازسازی و بهسازی، ساخت پل، سنگفرش، جدول گذاری، بیس ریزی و آسفالت بوده است .

هزینه یکهزارو ۱۲۳میلیارد ریال برای عمران روستاهای گچساران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: بیش از یکهزارو ۱۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و عمران روستاهای این شهرستان در دولت سیزدهم هزینه و در این زمینه بیش از ۱۵۰ طرح عمران روستایی در مناطق مختلف اجرا شده است.

محمدمراد راغ پور بیان کرد: طرح های عمران روستایی این شهرستان در زمینه اجرای طرح‌های هادی، پارک، بازسازی و بهسازی، ساخت پل، سنگفرش، جدول گذاری، بیس ریزی و آسفالت و ... اجرا شده است.

راغ پور ابراز کرد: ساخت پنج پارک، ۲۰۰ هزار متر مربع زیر سازی و بیس، ۱۸۴ هزار متر مربع آسفالت، ۱۸هزارو ۱۳۹ متر مربع سنگفرش، یکهزارو ۹۳۸ متر دیوار حایل، ۶ هزارو ۲۴۰ متر مربع ساماندهی فضا و هفت دهنه پل از مهمترین اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در این شهرستان است.

توسعه زیر ساخت های روستاهای باشت و گچساران از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت برای اجرای ۳۰ طرح عمران روستایی گچساران در دولت سیزدهم هزینه شد.

محمدمراد راغ پور بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۰ طرح عمران روستایی در مناطق مختلف این شهرستان در دست انجام است و این تعداد طرح ها در زمینه ساخت پل، سنگفرش، جدول گذاری، بازسازی و بهسازی و بیس ریزی و آسفالت در دست اجراست.

فرماندار باشت هم تصریح کرد: ۸۵ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی نفت برای توسعه زیر ساخت های روستاهای باشت در قالب ۲۳ طرح از سال گذشته تاکنون در این شهرستان هزینه شده است.

گرامی ادامه داد: ساخت دیوار حائل روستای نارگ موسی، کانال هدایت سیلاب روستای شاهزینلی، ساماندهی فضای روستای و سنگفرش کله گان، اجرای کانال هدایت سیلاب روستای چالموره، اجرای دیوار حائل و جدول روستای تکیه، اجرای کانال هدایت سیلاب روستای تلچگاه، زیر سازی و مخلوط ریزی روستای کوه سرک سفلی، اجرای دیوار حایل روستای آبدهگاه، اجرای سنگ فرش روستای سرآب بیز، مخلوط ریزی پیاده رو سازی روستای کلگه امیر شیخی و ساماندهی و سنگ فرش روستای چاه تلخ با این میزان اعتبار هزینه شد.

وی اظهار کرد: طرح هادی تاکنون در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان در دست اجراست.

مقاوم سازی ۷۰۰ واحد روستایی در گچساران و باشت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: بیش از ۷۰۰ واحد روستایی در گچساران و باشت در دولت سیزدهم با اعتباری بیش از یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مقاوم سازی شد که از این تعداد بیش از ۲۶۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی گچساران بازسازی و بهسازی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد واحدها ۸۰ باب با بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۴۰میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض بازسازی و ۱۸۰ واحد آن با ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت پنج درصد و ۲۰ ساله بهسازی شد

راغ پور تصریح کرد: بیش از ۴۴۰ فقره تسهیلات برای مقاوم سازی واحد های مسکونی در باشت پرداخت شد که از این تعداد ۵۰ فقره بازسازی شد.

نهضت آسفالت در روستاهای گچساران و باشت با قیر رایگان در دولت سیزدهم

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: با هدف زیبا سازی روستاها، بیش از ۲۹۴ هزار مترمربع از معابر روستایی این شهرستان ها در دولت سیزدهم زیرسازی و آسفالت شده است.

راغ پور افزود: این میزان آسفالت در بیش از ۴۸ روستای شهرستان های باشت و گچساران انجام و برای آسفالت معابر این تعداد روستاها بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

راغ پور اظهار کرد: از این تعداد روستاها آسفالت شده ۲۸ مورد در گچساران بوده که در این زمینه ۲۰۰ هزار متر مربع زیر سازی و بیس و ۱۸۴ هزار متر مربع آسفالت انجام شد.

وی تصریح کرد: معابر این روستاها در گچساران با یکهزارو ۳۰۰ تن قیر رایگان آسفالت شد که این عملیات به منظور تردد راحت روستاییان انجام شد. این روستاها شامل امامزاده جعفر، شهرک مهاجرین، پاکوه، محمد آباد لیشتر و . است.

وی گفت: همچنین بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع از معابر روستایی باشت در دولت سیزدهم با بیش از یکهزار ۴۰۰ تن قیر رایگان آسفالت شد.

راغ پور تصریح کرد: در این مدت زیر سازی و آسفالت ۲۰ روستا در مناطق مختلف این شهرستان از جمله پزین، کوشک ظفری، چهار راه گشین، سرابیز، دلی رباط، دره باشت ،ده بزرگ، نارک موسی، سلطان آباد و... با اعتباری بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال انجام شد.

بهبود محیط روستایی باشت در قالب ۴۷ طرح عمرانی

فرماندار باشت گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال در قالب ۴۷ طرح عمرانی در راستای بهبود محیط روستایی و توسعه خدمات رسانی به روستائیان در مناطق مختلف باشت در دولت سیزدهم در باشت هزینه شده است.

نادر گرامی افزود: این طرح ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، سنگ فرش، ساخت پل زیرسازی و آسفالت است.

وی ابراز کرد: دولت با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی تلاش کرده کارها و خدمات ماندگاری در راستای رفاه مردم بویژه در روستاها انجام دهد که از جمله آنها آسفالت و بهبود معابر است.

وی افزود: همچنین اجرای سنگفرش و دیوار روستای شادگان، اجرای کانال و پل روستای شابهرام، اجرای سنگفرش و جدول روستای لار، کانال و پل روستای بیدستان، سنگ فرش روستای غورک علیا، اجرای جدول و دیوار روستای ده بزرگ، اجرای کانال روستای برمامیون، اجرای جدول روستای خان احمد گرشتاسب، اجرای سنگ فرش و جدول روستای بیدک سفلی و اجرای سنگ فرش و جدول روستای تلخاب میرعلی بخش از مهمترین این طرح اجرا شده در زمینه توسعه زیر ساخت های روستایی است.

گرامی ادامه داد: اجرای سنگ فرش، دیوار حایل، ساخت پل، کانال هدایت سیلاب و زیر سازی و بیس و آسفالت و احداث پارک از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت است.

رفع مشکلات روستاهای فاقد دهیاری باشت

فرماندار باشت تصریح کرد: هم اکنون ۶ طرح عمران روستایی با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال در روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان اجرا شد.

وی ابراز کرد: اجرای جدول روستای گروس، اجرای جدول روستای ده شیخ، اجرای کانال و دال پل روستای چهار راه گشین، اجرای پل روستای ده بزرگ، اجرای پل روستای دمیه و اجرای پل روستای حاج قلندر با این میزان اعتبارات انجام شد و این طرح ها در زمینه ساخت پل، جدول گذاری، کانال هدایت سیلاب است.

گرامی تاکید کرد: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق اجرا می‌شود.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا است و ۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha