۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85252153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاشه ۹ قطعه کبک از ۲ شکارچی در خلخال کشف شد

۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 85252153
لاشه ۹ قطعه کبک از ۲ شکارچی در خلخال کشف شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان هنگام گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت موفق به دستگیری ۲ نفر متخلف شکار و کشف لاشه ۹ قطعه کبک از آنها شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، نعمت‌الله جوانمردی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این شکارچیان طی ۲ ماموریت جداگانه در بخش خورش رستم و شاهرود در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همکاران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پاسگاه محیط‌بانی سوسهاب موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف شدند و از این فرد متخلف لاشه چهار قطعه کبک به همراه یک قبضه اسلحه شکاری مجاز و تعداد ۲۴ فشنگ ساچمه‌ای کشف و ضبط شد.

وی افزود: در ماموریت دیگر ماموران یگان حفاظت مستقر در پاسگاه محیط‌بانی لرد هنگام گشت و کنترل در مناطق آزاد از بخش شاهرود یک شکارچی متخلف را به همراه لاشه پنج قطعه کبک دستگیر کردند.

وی گفت: هر ۲ شکارچی دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مربوطه معرفی شدند.

جوانمردی با اشاره به ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی افزود: هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از مهم‌ترین مناطق تحت مدیریت استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha