۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85252159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳ درصد تعهد اشتغال خراسان جنوبی محقق شد

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبر: 85252159
۵۳ درصد تعهد اشتغال خراسان جنوبی محقق شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفر بوده‌ که تاکنون ۵۳ درصد آن محقق شده‌ است.

غلامرضا اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال پنج هزار و ۵۹۵ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ثبت شده‌ است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در زمینه تحقق اشتغال استان مشارکت دارند و به صورت مستمر عملکرد خود را در سامانه رصد ثبت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایر گفت: تاکنون در این زمینه سه هزار و ۱۶۱ طرح با پرداخت چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان جنوبی اجرا شده‌ است.

وی افزود: با پرداخت این تسهیلات پیش‌بینی می‌شود برای هفت هزار و ۴۷۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شود.

اشرفی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در سال جاری گفت: نرخ بیکاری از ۷.۸ درصد در بهار سال گذشته به ۵.۸ درصد در بهار امسال کاهش یافت و خراسان جنوبی در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه تحقق اشتغال در سطح کشور پیشتاز بوده‌ و امسال هم تلاش ما این است که بالاتر از درصد تعهد در سامانه رصد شغل ثبت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به صادرات تعاونی‌های استان در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت هفت میلیون و ۵۶۷ هزار و ۸۷۵ دلار میزان صادرات تعاونی‌ها بوده‌ است.

وی با بیان اینکه این مقدار صادرات از ۱۱ شرکت تعاونی در ۶ شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شد افزود: فرش، عسل، زرشک، مغزدانه و اقلام غیرنفتی از جمله اقلام صادراتی تعاونی‌های استان است که از شهرستان‌های نهبندان، طبس، قاینات، بیرجند و سرایان به خارج از کشور صادر شد.

اشرفی اظهار داشت: محصولات تعاونی‌های استان به کشورهای آفریقای جنوبی، امارات، عمان، ژاپن، قطر و روسیه صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha