فیلم| سفر به کولِگ

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 85252203
فیلم| سفر به کولِگ

ایلام - ایرنا- منطقه حفاظت شده " کولِگ " با طبیعتی تپه ماهوری، یکی از زیستگاه های کل و بز در استان ایلام به شمار می رود که موقعیت ممتازی جهت تکثیر گونه‌ های ارزشمند جانوری در معرض خطر انقراض دارد.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده "کولِگ" به وسعت با ۵۸ هزار و ۸۰۰ هکتار، منطقه ‌ای بکر در زمینه حفظ و تکثیر گونه‌ های نایاب گیاهی و حیوانات وحشی است.

گونه های کَل، بز،قوچ، میش،کاراکال، پلنگ، گراز و افعی دم عنکبوتی از جمله گونه های جانوری مهم هستند که در این منطقه حفاظت شده زیست می کنند.

منطقه حفاظت شده "کولگ" از جاهای دیدنی شهرستان مهران به شمار می‌رود و در ۸۰ کیلومتری جنوب غرب شهر ایلام و ۲۰ کیلومتری شمال شهر مهران قرار گرفته است.

فیلم| سفر به کولِگ

"کولگ" دارای طبیعتی زیبا و چشم ‌اندازی رویایی است که هر طبیعت ‌گرد و گردشگر را به سمت خود جذب می ‌کند، این منطقه از نظر چرخه زیستی، و وجود حیات وحش، وجود گونه‌ های کَل، بُز، قوچ و میش بسیار حایز اهمیت بوده و موقعیت ممتازی جهت تکثیر گونه‌ های ارزشمند در معرض خطر انقراض، دارد.

این منطقه به دلیل ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های زیستی بالا در دو دوره ۵ ساله شکار ممنوع اعلام شد و سپس به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

به گزارش ایرنا، بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و ۴۷۵ هکتار آثار طبیعی ملی و ۳۶۸ هزار و ۳۰۱ هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha