۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85252232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلیط قطاری که پیدا نکردی رو در سفرمارکت پیدا کن

امکانات و کیفیت قطارهایی که هر یک از شرکت‌های ریلی از آنها استفاده می‌کنند با یکدیگر متفاوت است و همین موضوع موجب شده تا افراد با انتخاب هر کدام از این قطارها تجربه‌ای متفاوت از سفر ریلی را برای خود رقم بزنند. بالا رفتن هزینه‌های سفر با وسایل نقلیه‌ای نظیر هواپیما و پایین بودن قیمت بلیط قطار موجب شده تا سفر با این وسیله نقلیه رواج بیشتری پیدا کند.

اگرچه سفر با قطار شیوه جدیدی نیست و از سال‌ها قبل رواج داشته است، اما با این حال گستردگی شبکه ریلی در چند سال اخیر و در کنار آن بالا رفتن هزینه‌های سفر با وسایل نقلیه‌ای نظیر هواپیما و پایین بودن قیمت بلیط قطار موجب شده است تا سفر با این وسیله نقلیه در چند دهه اخیر رواج بیشتری پیدا کند. این موضوع منجر به افزایش بالای تقاضا برای خرید بلیط قطار شده است تا آنجا که امروزه پیدا کردن بلیط قطار به مقاصد مختلف یکی از دغدغه‌های مسافران ریلی است. اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که اغلب از خرید بلیط قطار جا می‌مانند با ما همراه شوید تا در ادامه به شما بگوییم چطور می‌توان از طریق خرید بلیط قطار در سفرمارکت به همه گزینه‌ها دسترسی پیدا کرد و از آن مهم‌تر چطور می‌توان در زمان رزرو بلیط انتخاب‌های بهتری داشت.

علت کمبود بلیط قطار

قبل از آنکه به موضوع چگونگی پیدا کردن بلیط قطار به مقصد دلخواهتان بپردازیم بهتر است در وهله اول به این سوال پاسخ دهیم که علت کمبود بلیط‌های قطار چیست؟ و چرا اغلب اوقات فقط عده کمی از افراد شانس تهیه بلیط و سفر با قطار را پیدا می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت این موضوع می‌تواند ناشی از چند عامل مختلف باشد. افزایش روزانه تقاضا برای خرید بلیط قطار و عدم تناسب این افزایش با تعداد قطارهای موجود در ناوگان ریلی ایران یکی از این عوامل است. به عبارتی از یک طرف تقاضای سفر با قطار بیش از پیش افزایش پیدا کرده است و از طرف دیگر نه تنها تعداد قطارها بیشتر نشده است بلکه برخی از قطارها نیز به دلیل استفاده زیاد و نقص‌ فنی از ناوگان ریلی حذف شده‌اند. از این رو وقتی شرکت‌های ریلی اقدام به فروش بلیط قطار می‌کنند ظرفیت بلیط‌ها به واسطه استقبال مسافران سریعا تکمیل می‌شود. بعلاوه گاهی آژانس‌های مسافرتی اقدام به پیش خرید تعداد زیادی بلیط‌ قطار می‌کنند تا در فرصت‌های بعد آنها را عرضه کنند.

بلیط قطاری که پیدا نکردی رو در سفرمارکت پیدا کن

خرید فوری بلیط قطار به مقاصد مختلف

حال که تا حد زیادی علت کمبود بلیط قطار را متوجه شدیم وقت آن است تا به این موضوع بپردازیم که با وجود کمبود بلیط‌ چطور می‌توان از سفر با قطار جا نماند. عمانطور که می‌دانید بیش از ده شرکت ریلی مختلف مشغول به عرضه بلیط در مسیرهای گوناگون هستند. بسیاری از آنها سامانه‌ مستقیمی برای فروش ندارند و از طرف دیگر جستوجو در میان همه سایت‌ها و سامانه‌ها جهت پیدا کردن بلیط قطار سردرگمی زیادی به همراه دارد و کار زمان‌بری است. بعلاوه تعداد زیادی از بلیط‌ها در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار دارد. بنابراین بهتر است برای خرید بلیط قطار به یک منبع کامل و جامع مراجعه کرد که امکان دسترسی به انواع بلیط از شرکت‌های ریلی مختلف و رزرو آنلاین در زمانی کوتاه را فراهم کند. یکی از بهترین نمونه‌های این منابع را می‌توان سفرمارکت دانست. با خرید بلیط قطار سفرمارکت می‌توانید جزو اولین افرادی باشید که از عرضه بلیط قطار در مسیرهای ریلی آن هم از همه شرکت‌های ریلی فعال با خبر شوید و بدون نیاز به بررسی چندین منبع، بطور یکجا و همزمان تمامی گزینه‌ها را مقایسه و در نهایت اقدام به رزرو بلیط کنید.

پیدا کردن بلیط قطار ارزان

بحث هزینه‌های سفر همیشه از موضوعات جذاب برای مسافران بوده است و مسلما این موضوع درباره مسافران ریلی نیز صدق می‌کند. خوشبختانه قیمت بلیط قطار در مقایسه با وسایل نقلیه دیگر بطورکل مقرون به صرفه است. بعلاوه بلیط‌ قطار نوسان قیمتی زیادی ندارد. با این وجود اغلب مسافران تمایل دارند بدانند که چطور می‌توان بلیط قطار را با قیمت ارزان‌تر خرید. قبل از هر چیز لازم است بدانید که قیمت بلیط قطار با نوع قطار و امکانات آن مرتبط است. از این منظر قطارها را می‌توان در دو دسته قرار داد. دسته اول قطارهای اتوبوسی و سالنی و دسته دوم قطارهای کوپه‌ای هستند. قطارهای اتوبوسی و سالنی ارزان‌ترین نوع قطار هستند. در این قطارها چیدمان صندلی‌ها به صورت ردیفی است و امکانات محدودی در اختیار مسافران قرار می‌دهند اما در عوض سفر با آنها بسیار اقتصادی است. در مقابل بلیط قطار کوپه‌ای نسبت به آنها قیمت بیشتری دارد. از نظر امکانات نیز قطارهای کوپه‌ای را در سه گروه سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره قرار می‌دهند و هر قدر تعداد ستاره‌های قطار بیشتر باشد امکانات بیشتری دارد و به همان نسبت هم بلیط قطار آن بالاتر است. بطور مثال قیمت بلیط قطار ۵ ستاره زندگی رجا که جزو قطارهای لوکس و با امکانات بالا است بیشتر از قیمت بلیط قطار ۳ ستاره کویر جوپار است.

بلیط قطاری که پیدا نکردی رو در سفرمارکت پیدا کن

مقایسه امکانات قطارها قبل از رزرو بلیط قطار

مقایسه و بررسی امکانات قطارها نیز از موضوعات مهمی است که در هنگام خرید بلیط قطار اهمیت زیادی پیدا می‌کند. زیرا امکانات و کیفیت قطارهایی که هر یک از شرکت‌های ریلی از آنها استفاده می‌کنند با یکدیگر متفاوت است و همین موضوع موجب می‌شود تا افراد با انتخاب هر کدام از این قطارها تجربه‌ای متفاوت از سفر ریلی را برای خود رقم بزنند. بررسی امکانات قطارها برای آن دسته از مسافرانی که با گروه خاصی از افراد مانند سالمندان، کودکان و یا افراد بیمار همسفر می‌شوند نیز اهمیت زیادی دارد. بعلاوه در سفرهای طولانی‌تر با قطار نیز در نظر گرفتن امکاناتی که به راحتی بیشتر در طولانی مدت کمک می‌کند نیز مسلما برای عده زیادی از مسافران اهمیت دارد. در سفرمارکت این امکان فراهم است تا برای هر مسیر ریلی تعداد زیادی از قطارها را از نظر قیمت و امکانات با یکدیگر مقایسه و در نهایت از میان آنها دست به انتخاب زد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha