دیپلمات ارشد چین: تفاوت‌های فرهنگی پکن و واشنگتن نباید مانع توسعه روابط شود
دیدار وزیر امور خارجه چین با رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا

تهران- ایرنا- «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با «چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا گفت: تفاوت های فرهنگی و تاریخی دو کشور نباید مانع توسعه روابط شود.

به گزارش ایرنا از گلوبال تامیز،«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با «چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا گفت: پکن امیدوار است که این سفر سبب آشنایی بیشتر مواضع چین در کنگره آمریکا و بهبود روابط دوجانبه شود.

وانگ تاکید کرد: چین و آمریکا پیشینه‌های فرهنگی و تاریخی بسیار متفاوتی دارند، اما این تفاوت‌ها نباید مانع توسعه یکدیگر شوند بلکه باید دو کشور به مسیرهای توسعه یکدیگر احترام بگذارند.

دیپلمات ارشد چین: تفاوت‌های فرهنگی پکن و واشنگتن نباید مانع توسعه روابط شود

چاک شومر هم در این دیدار اذعان داشت که رقابت در زمینه هایی مانند تجارت، فناوری و دیپلماسی بین چین و آمریکا امری طبیعی است ولی واشنگتن به دنبال تنش با پکن نیست.

وی افزود: آمریکا خواهان جدایی از چین نیست و همچنین می خواهد مردم چین از فرصت های اقتصادی بهره مند شوند زیرا برای واشنگتن نیاز مفید است.

دو طرف همچنین در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک، از جمله جنگ اوکراین و تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطین، تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا،«چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا به همراه هیاتی دو حزبی شنبه (۱۵مهر) برای دیدار با مقامات ارشد چینی در شانگهای و پکن وارد چین شد و بنا به گزارش برخی رسانه ها، این هیئت با «هدف پیشبرد منافع اقتصادی و امنیت ملی آمریکا» در آسیای شرقی به کره جنوبی و ژاپن نیز سفر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha