آمار واحدهای صنفی استان یزد حدود ۳۰ برابر استاندارد جهانی است

یزد- ایرنا- رییس اتاق اصناف یزد از فعالیت بیش از ۵۸ هزار واحد صنفی در استان خبرداد و گفت: ​​​​​​​استاندارد جهانی برای تعداد واحدهای صنفی به ازای هر ۵۰۰ نفر جمعیت، یک واحد است اما این رقم در استان یزد به ازای هر ۲۰ نفر یک واحد است که با استانداردهای موجود هیچگونه همخوانی ندارد.

"علی رضا حسنی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با غیراستاندارد توصیف کردن آمار واحدهای صنفی در استان یزد گفت: تعداد این واحدها در استان از مرز اشباع گذشته و یزد ظرفیت ایجاد واحدهای جدید را ندارد.

وجود ۶ هزار واحد صنفی بدون پروانه در یزد

به گفته وی همچنین بیش از ۹ هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان یزد فعالیت داشتند که طی یکسال گذشته به ۶ هزار واحد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حوزه مشاوران املاک اتاق اصناف، تعزیرات، اماکن و راه و شهرسازی به صورت مشترک به این حوزه ورود کرده‌اند و ضمن جلوگیری از فعالیت واحدهای بدون پروانه، با تخلفات این حوزه نیز برخورد می شود.

حسنی تصریح کرد: با وجود برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز، این واحدها در استان مثل قارچ رشد می کنند و با وجود تلاش برای مجاب کردن واحدهای بدون پروانه به کسب مجوز، از طرف دیگر واحدهای بدون مجوز دایر میشود.

وی طرح برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه از جمله مشاوران املاک را مثبت توصیف کرد و افزود: پلمب واحدهای غیرمجاز منجر به تشویق اصناف به دریافت مجوز، قبل از دایر کردن کسب و کار شده که این روند تداوم دارد.

از ۵۸ هزار واحد صنفی استان یزد ، ۶ هزار واحد آن فاقد مجوز قانونی برای فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha