مرحله نهم طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: مرحله نهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری «نیوکاسل» همزمان با هفته دامپزشکی در این استان آغاز شد.

دکتر «حسن اثنا عشری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مرحله نهم واکسیناسیون طیور روستایی از امروز همزمان با آغاز هفته دامپزشکی در شهرستان‌های استان مرکزی آغاز و تا پایان آبان‌ ماه نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۱۲ گروه ۲ نفره از ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها استان مرکزی وظیفه واکسیناسیون و ایمن سازی طیور بومی استان را علیه بیماری نیوکاسل برعهده دارند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: حدود۴۶۰ هزار قطعه طیور بومی استان در مرحله هشتم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علیه این بیماری واکسینه شدند که پیش بینی می‌شود در مرحله نهم نیز همین میزان طیور ایمن سازی شوند.

اثنا عشری از هم استانی‌ها و روستاییان استان مرکزی خواست تا، در راستای جلوگیری از شیوع بیماری نیوکاسل بین پرندگان بومی، همکاری لازم را در زمینه واکسینه کردن پرندگان بومی با گروه‌های واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی استان مرکزی داشته باشند و در هنگام مشاهده هر گونه تلفات در طیور بومی در اولین فرصت مورد را به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی گزارش دهند.

وی ادامه داد: جلوگیری از چرخش ویروس و انتقال آن از طیور بومی به طیور صنعتی، کمک به اقتصاد روستاییان و بهره برداران حوزه طیور استان مرکزی از جمله اهداف اجرای این طرح در استان‌ است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha