سد چپرآباد اشنویه آماده بهره برداری شد

ارومیه – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به انجام موفقیت آمیز آزمایش اولیه سد چپرآباد اشنویه گفت: پس از این مرحله و اتمام کارهای باقی مانده ساختمان اداری کارگاه، این سد تا پایان مهر آماده بهره برداری کامل خواهد بود.

مجید رستگاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام آزمایشی تخلیه از شیرهای خروجی اتاق شیرآلات و تست اولیه این سد با موفقیت صورت گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به از سرگیری کارهای باقی مانده سد چپرآباد از سال ۱۴۰۱ و تلاش های شبانه روزی صورت گرفته در این خصوص، آخرین اقدامات نیز به اجرا درآمده و با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: سد چپرآباد اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار داشته و در تامین بخشی از نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه اثرگذار است.

رستگاری اظهار کرد: این سد همچنین بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شرب شرههای نالوس، اشنویه، محمدیار، نقده و روستاهای اطراف را تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هرچند در سال های پایانی دولت گذشته، خبر افتتاح سد چپرآباد منتشر شد ولی اقدامات تکمیلی لازم برای بهره برداری از این سد باقی مانده بود که با اهتمام ویژه دولت سیزدهم و اختصاص ردیف اعتباری جدید برای آن، این اقدامات صورت گرفت و اکنون این سد مهم در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

چپرآباد در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان اشنویه قرار گرفته است؛ احداث کامل این سد نقش بسیار مهمی در انتقال آب سدهای بالادستی و بخشی از آب رودخانه ای به دریاچه ارومیه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha