تشکیل سازمان سنجش و ارزشیابی، ارتقای کیفی مراکز علمی را رقم می‌زند

ارومیه - ایرنا- نماینده مردم سلماس و عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نفع کیفیت آموزشی دانشگاهها و مدارس کشور است و به عبارتی ارتقای کیفی دانشگاهها و مراکز علمی را رقم می زند.

یعقوب رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه از نظر کمی و کیفی در مدارس غیر انتفاعی و مدارس دولتی آموزش و پرورش و همچنین دانشگاههای مختلف اعم از آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و سراسری و دانشگاههایی که بصورت خودگران هستند، شاهد کاهش کیفیت آموزشی هستیم که تشکیل این سازمان می تواند در این زمینه موثر عمل کند.

وی اظهارکرد: به عنوان مثال دانشجو و دانش آموزی که مقاطع تحصیلی دبیرستان و دانشگاه را طی می کند، پس از این دوران هیچگونه تسلطی به زبان های خارجی اعم از انگلیسی و عربی ندارد و حتی قادر به مکالمه چند کلمه انگلیسی نیست که این سازمان در این عرصه هم می تواند نقش مهمی ایفا کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور به سمت توسعه دانش بنیان حرکت می کند، قطعا تشکیل این سازمان برای بهره مندی از حضور دانشمندان جوان و کیفی کردن آموزش ضروری است.

تشکیل سازمان سنجش رقابت با مراکز علمی جهان را موجب می شود

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برای اینکه مدارس و دانشگاه‌های ما بتوانند از نظر علمی، آموزش و سواد رقابت کنند، ایجاد این سازمان لازم است.

رضا زاده اظهارکرد: تشکیل سازمان سنجش و ارزشیابی، به نفع کیفیت آموزشی و دانشگاهها و مدارس کشور است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه مشکلاتی در بحث آموزش، کنکور، معدل و موضوعاتی که هرسال بعد از آزمون کنکور پیش می آید، بر همین اساس راه اندازی این سازمان نواقص فوق را می تواند رفع کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه تشکیل این سازمان از اختیارات رییس جمهور است، اظهارکرد: اگر نیاز به قانون و روند جدید، تجهیزات، ساختمان، نیروی جدید، فراخوان علمی، افزایش نیروی انسانی، بودجه و منابع نباشد، در قالب یک دستورالعمل داخلی از طریق دولت به وزرات آموزش و پرورش و وزرات علوم اعلام می شود تا ایجاد و شروع به کار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha