اسناد مالکیت پنج اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در این استان، پنج اثر از آثار تاریخی و ملی صاحب سند ملکی شدند که این روند همچنان ادامه دار خواهد بود.

حمید شایان مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تخت سلیمان تکاب، تپه قره حسنلوی نقده، کلیسای تادئوس مقدس روستای قره کلیسای چالدران، کلیسای زور زور ماکو و قلعه بسطام چایپاره به صورت رسمی صاحب سند ملکی صادره از ثبت اسناد شدند.

وی افزود: صدور اسناد تک برگی اماکن تاریخی ثبت شده ملی از جمله برنامه ریزی های این اداره به شمار می رود و علاوه بر پنج اثر اولیه، آثار دیگر نیز به تدریج صاحب سند خواهند شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت سنددار شدن ابنیه تاریخی اضافه کرد: این امر موجب حفظ و مراقبت از تاریخ و تمدن چندین هزار ساله ایران می‌شود و از دست اندازی و تخریب افراد سودجو جلوگیری می کند.

شایان مهر ادامه داد: صیانت و حفاظت از حریم این آثار که تعدادی از آنها نیز ثبت جهانی هستند، نمایانگر تمدن دیرینه و هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب از دیرباز در این سرزمین است که در اذهان عمومی جامعه نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی علاوه بر ۶ اثر تاریخی ثبت شده جهانی بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی نیز دارد.

این استان، یکی از مناطق با قدمت چندین هزار ساله در کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha