۴۶۰هزارهکتار زمین کشاورزی در آذربایجان‌غربی‌ سند تک‌برگ دارد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، ۴۶۰ هزار هکتار سند تک‌برگ دارد، گفت: اجرای کامل این طرح در دستور کار جدی این نهاد بوده و کم کاری دستگاه‌های مسوول در این خصوص قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی شنبه شب در جلسه قرارگاه صدور اسناد تک برگی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بیشتر اختلافات ملکی مربوط به مشخص نبودن مالکیت هاست و قولنامه های غیررسمی منشأ ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم و موجب تشکیل پرونده های متعدد در سیستم قضایی به شمار می رود که با اجرای دستور مقام معظم رهبری در تثبیت مالکیت ها بر اساس قانون حدنگار از بسیاری از این اختلافات پیشگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: با احترام به تمامی مجموعه ها، اتمام حجت نهایی می کنیم که تفسیر و نقطه نظرات، بهانه، مماشات و استنباط هایی که مخالف مصوبات قرارگاه صدور اسناد کشاورزی باشد یا در مسیر اقدام جهادی صدور اسناد کشاورزی سنگ اندازی شود، مورد قبول دستگاه قضایی نیست.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به تعیین یکی از معاونان دادستانی مرکز استان با اعطای تمام اختیارات قرارگاه برای پیگیری روزانه اقدامات و گزارش به مجموعه مدیریت دادگستری استان ادامه داد: مصوبات قرارگاه صدور اسناد کشاورزی لازم الاجرا بوده و امیدواریم با کمک و همراهی همه مجموعه ها و با توجه به وجود مدیران و کارشناسان شایسته و تلاشگر با اقدامات جهادی که صورت می گیرد، اولین استانی باشیم که برای ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی سند صادر شده است.

عتباتی همچنین از کشاورزان و زارعان نیز خواست تا با توجه به مزایای بسیاری که تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگی برای آنها دارد، در این اقدام جهادی مسوولان را همراهی کنند.

اسناد تک برگی پنج مجموعه تاریخی آذربایجان غربی صادر شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین از صدور اسناد برای پنج مجموعه تاریخی استان خبر داد و گفت: این اسناد شامل کلیسای تادئوس مقدس در روستای قره کلیسای چالدران، کلیسای زور روز ماکو، قلعه بسطام چایپاره، تخت سلیمان تکاب و تپه قره حسنلو نقده هستند.

عتباتی افزود: تثبیت مالکیت ابنیه تاریخی، سازمان میراث‌فرهنگی را در صیانت و حفاظت از این آثار و حریم آنها که تعدادی از آنها ثبت جهانی شده اند و نمایانگر تمدن دیرینه و هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب از دیرباز در این سرزمین هستند، کمک می کند.

وی ادامه داد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد یک هزار و۷۷۰ اثر تاریخی استان که ثبت ملی شده اند، نیز در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سند دریافت کرده و در این خصوص، این استان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha