سالانه هشت میلیون اصله نهال در میاندوآب تولید می‌شود

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه حدود هشت میلیون اصله نهال از سطح ۸۷ هکتار از نهالستان های این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا مقدم روز دوشنبه در جلسه ساماندهی نهالستان های میاندوآب اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است و نهال‌های این شهرستان دارای ویژند ملی و منطقه ای است.

وی افزود: نهال های تولید شده در میاندوآب در بین باغداران این منطقه اعتبار خاصی دارد و به دلیل مرغوبیت و دارای ویژند معتبر نهال‌های تولیدی در این شهرستان به تمامی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اضافه کرد: تولید نهال در شهرستان میاندوآب برای ۱۷۳ نفر به طور مستقیم و ۳۱۱ نفر به‌صورت غیر مستقیم، زمینه اشتغال فراهم آورده است.

وی بر ضرورت بروز رسانی و تهیه لیست مشخصات تمامی نهالکاران شهرستان به منظور ساماندهی و ایجاد نمایشگاه عرضه نهال، پیگیری تخصیص سهمیه نوار آبیاری تی تیپ در راستای مدیریت مصرف بهینه آب در نهالستانهای شهرستان، مکاتبه با مسوولان استانی در خصوص اختصاص سهمیه کودی برای نهالستانهای فعال و مجوز دار، ترغیب نهالکاران جهت عضویت در اتاق اصناف شهرستان و پیگیری روند اخذ مجوز احداث مرکز کشت بافت در شهرستان میاندوآب، تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: نهال های تولیدی بیشتر هسته‌دار شامل هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو و آلبالو، دانه‌دار شامل سیب، گلابی و به و دانه خشک‌ها شامل گردو و بادام و انگور است.

وی اضافه کرد: در راستای دانش بنیان کردن تولید نهال و اجرایی کردن سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی در زمینه تولید نهال‌های پایه رویشی با کیفیت بالا، مجوز تولید نهال پایه رویشی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بر احراز شرایط لازم و رعایت اصول فنی نهالستان ها، برای تعداد زیادی از نهالکاران شهرستان میاندوآب صادر شده است.

به گزارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha