اداره های کهگیلویه وبویراحمد موظف به اختصاص ۳۰درصد مراکز رفاهی خود به جوانان هستند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس آیین نامه شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف اند حدود ۳۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی در اختیار خود را به مراسم جشن ازدواج زوجین و جوانان اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، سید افضل حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: این مراکز رفاهی شامل سالن های مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی، سالن های دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی هستند.

وی افزود: مجتمع های فرهنگی و تفریحی، فرهنگسراها، مجتمع های خدماتی، رفاهی، تالارها، باشگاه ها، اردوگاه ها، سالن مهمانسراها، زائرسراها و محل های تفریحی دولتی هم مشمول این مکان ها هستند.

مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مراکز قابل واگذاری باید دارای امکانات مناسب باشد. حسینی ابراز کرد: این مسئله مهم طرحی کشوری است و دستورالعمل این آیین نامه به فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: کمیته های شهرستانی ستاد امور جوانان در شهرستان ها به ریاست فرماندار تشکیل و فعال می شود و در راستای این امر مهم مدیریت و اجرا موضوع اقدام می کنند.

وی اطلاع رسانی این موضوع را مهم دانست و ادامه داد: قرار است که سامانه ای به منظور اطلاع رسانی، معرفی امکانات قابل بهره برداری زوجین، اخذ تقاضا و ثبت نام آنها در شهرستان ها فعال شود.

مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا زمانی که این سایت راه اندازی شود، متقاضیان با فرمانداری ها هماهنگی کنند. حسینی افزود: باید تقاضای زوجین حداکثر ظرف یک هفته پاسخ داده شود و در این خصوص انتخاب نوع مراکز مورد استفاده با متقاضیان است.

وی بیان کرد: این مسئله در راستای ترویج ازدواج آسان جوانان است، برگزاری مراسم ازدواج در این مراکز باید با رعایت موازین شرع و قوانین و مقررات باشد.

مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس این دستورالعمل زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، فرزندان مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در اولویت بهره برداری از این خدمات هستند.

وی گفت: این تصمیم مصوبات جلسه شورای عالی جوانان بوده که به موجب آن دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاه‌های وابسته به آنها موظف شدند که ظرفیت‌ها و امکانات خود از قبیل تالارها، سالن‌ها، باشگاه ها و اردوگاه‌ها را به طور رایگان برای برگزاری جشن ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

حسینی ادامه داد: به دلیل اینکه اجاره سالن و تالارها برای برگزاری جشن عروسی هزینه بالایی دارد، این امکانات رفاهی دولت به طور رایگان بدون اخذ کرایه و اجاره در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در همین راستا باید کمیته ساماندهی ازدواج تشکیل و فعال شود و این مسئله را رصد کند.

وی تصریح کرد: این دستورالعمل لازم الاجرا بوده و دستگاه های اجرایی باید به آن تمکین کنند،در این رابطه میزان و نحوه خدمات دهی دستگاه های مختلف اجرایی استان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی لحاظ می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha