امکانات فناورانه بستر عدالت آموزشی را فراهم آورد

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: امکانات فناورانه می‌تواند محرومیت و ضعف امکانات آموزشی برای کودکان در مناطق دورافتاده و حاشیه شهرها را جبران و بستر عدالت آموزشی را فراهم آورد.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی روز دوشنبه در آیین‌نامه افتتاح نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه برای کودکان و نوجوانان» که همزمان با هفته ملی کودک به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جهوری برپا شده است، افزود: کودکان آسیب‌پذیر، حساس و نیازمند توجه ویژه هستند و از سوی دیگر سرمایه‌های اصلی هر کشوری محسوب می‌شوند؛ بنابراین با توجه به فرصت کوتاه کودکی، باید از هر ابزاری برای استفاده از این ظرفیت و پرورش استعدادهای آنان در محیطی سالم و شاداب بهره گرفت.

وی، استفاده از فناوری‌های نوین را بهترین ابزار برای پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان در دوران کوتاه کودکی عنوان کرد و برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای بکارگیری دانش روز در حوزه کودکان و به صحنه آوردن شرکت‌های دانش بنیان در عرصه حقوق کودک برشمرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در چند محور امکان همکاری در حوزه حقوق کودک را دارند، گفت: فناوری می‌تواند با جبران معلولیت کودکان دارای نقص عضو، شادی، آرامش و توانمندی را برای آنان فراهم آورد تا زندگی و آینده آنان به معلولیت گره نخورد.

رحیمی با اشاره به فعالیت‌ دستگاه‌های متعدد در حوزه حقوق کودک گفت: پایش و مدیریت کلان داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های متولی حقوق کودک و افزایش بهره‌وری آنها بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد و خیران نیز می‌توانند با استفاده از پایگاه داده‌ها و رصد فعالیت‌ها، نسبت به ارائه فعالیت‌های انسان‌دوستانه در حوزه کودکان با اطمینان و طیب خاطر اقدام کنند.

وزیر دادگستری پیشنهاد داد، گردهمایی‌ها و نمایشگاه‌هایی از این قبیل، با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان از یک سو و افراد و دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان از سوی دیگر برگزار تا ضمن آشنایی و هم‌افزایی، راهکارهای عملی و علمی برای ارائه بهترین خدمات به کودکان فراهم آید.

براساس این گزارش، وزیر دادگستری پس از افتتاح نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه برای کودکان و نوجوانان»، از بخش‌ها و غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و در جریان خدمات و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha