یکهزار و ۸۱۲ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان سمنان ابلاغ شد

سمنان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه اجرای طرح‌های تأمین آب با اهتمام پیگیری می‌شود، گفت: یکهزار و ۸۱۲ میلیارد ریال اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ شرکت آب منطقه‌ای سمنان در این زمینه ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نجف‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های شرکت آب منطقه‌ای اجرای طرح‌های تأمین آب، ساماندهی رودخانه‌ها، و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای سمنان دارای پنج طرح ملی، ۶ طرح متمرکز و ۶ طرح استانی و در مجموع دارای ۲۵ طرح است، گفت: از مهم‌ترین طرح‌های این شرکت، طرح آبرسانی به گرمسار، احداث سد فینسک و سامانه انتقال آب و تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر شاهرود از سد کالپوش است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه مجموع اعتبارات کل طرح‌های این شرکت در سال گذشته یکهزار و ۴۶۲ میلیارد ریال بود، افزود: سال ۱۴۰۱ اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های ملی یکهزار و ۲۰۸ میلیارد ریال، طرح‌های ملی متمرکز یکصد و ۷۸ میلیارد ریال و طرح‌های استانی ۶۷ میلیارد ریال بود.

نجف زاده اضافه کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۱ به این شرکت ۱۱ درصد به صورت اسناد خزانه و ۸۹ درصد به صورت نقدی اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۹ درصد اعتبار که به صورت نقدی اختصاص یافت ۳۸۶ میلیارد ریال برابر با ۲۶ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۱ از محل منابع داخلی وزارت نیرو و برای تسریع پروژه‌های مهم و مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال برابر ۲۰ درصد از محل اعتبارات جهش مسکن ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی برای تأمین آب شهرهای هدف اختصاص یافته است.

نجف‌زاده، اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ شرکت آب منطقه‌ای سمنان ( ابلاغ شده تا کنون) را یکهزار و ۸۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: نیمه نخست امسال ۴۵ درصد اعتبارات به صورت نقدی تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم که شرکت آب منطقه‌ای امسال در نظر دارد بخشی از آن را به طول ۲۲ کیلومتر به بهره‌برداری برساند، طرح آبرسانی به گرمسار است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: برای تسریع در اجرای این طرح، پیگیری اخذ تضمین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ از بانک صنعت و معدن به مبلغ یکهزار میلیارد ریال از این سازمان در دست انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha