۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبر: 85252931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رویدادهای استانی در ۲۴ ساعت گذشته

۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبر: 85252931
مهمترین رویدادهای استانی در ۲۴ ساعت گذشته

تهران – ایرنا – ورود دستگاه قضا به پرونده فوت ۶ نوزاد در شهرکرد، وقوع زمین‌لرزه در خراسان رضوی و خراسان جنوبی، کشته شدن هشت نفر در انفجار گاز یک منزل روستایی در سوسنگرد و آتش‌سوزی در ۱۵ هکتار از جنگل‌های بلوط الیگودرز از مهم‌ترین اخباری است که در ۲۴ ساعت اخیر توسط مراکز و دفاتر استان‌ها و شهرستان‌های ایرنا مخابره شده است.

به گزارش ایرنا، زلزله نسبتا شدیدی ساعت چهار و ۱۱ دقیقه بامداد روز چهارشنبه مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند.
مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، قدرت این زمین لرزه را ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین و محل وقوع آن را شهر «زنده جان» در ولایت هرات افغانستان عنوان کرده است که شدت این زمین لرزه در مشهد و شهرهای دیگر خراسان رضوی هم احساس شد.
این زلزله در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی خسارتی به همراه نداشت.

هشت کشته در انفجار گاز یک منزل روستایی در سوسنگرد
 عارف شرهانی سخنگوی مرکز اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: انفجار گاز یک منزل مسکونی در روستای "گلبهار" شهر سوسنگرد هشت کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت.
او در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: این حادثه صبح امروز ساعت ۷:۰۵ رخ داد که هشت کشته و چهار مصدوم داشت.
سخنگوی مرکز اورژانس ۱۱۵ خوزستان همچنین در خصوص جزییات مربوط به تلفات جانی این حادثه اعلام کرد: یک نوزاد ۲ ماهه، ۲ مرد و همچنین پنج خانم در این حادثه جان خود را از دست دادند.

زمان آغاز بکار استخدامی های جدید پارس جنوبی اعلام شد
احمد باهوش مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به خبرنگار ایرنا در بوشهر اعلام کرد نتایج آزمون کتبی استخدامی‌های جدید این مجتمع تا چند روز آینده اعلام می‌شود.
او افزود: افراد تا دو و سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شوند، برهمین اساس پیش‌بینی می شود ۸۵۸ نفر بومی پس از گذراندن مراحل تاییدیه، حداکثر تا اول آذرماه امسال فعالیت خود را آغاز کنند.

۱۵ هکتار جنگل بلوط الیگودرز طعمه حریق شد
مجید سلیمانی رییس منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز در گفت و و گو با خبرنگار ایرنا، از وقوع آتش‌سوزی در جنگل های بلوط بخش «ذلقی» این شهرستان خبر داد.
او گفت این آتش‌سوزی از شب گذشته آغاز شد و بعد از اینکه ۱۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی منطقه را نابود کرد، مهار شد.

حجم ذخیره آب سدهای استان تهران به ۳۷۲ میلیون مترمکعب رسید
شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد: مجموع ذخیره آب سدهای استان تهران (لتیان، امیرکبیر، طالقان، لار و ماملو) به ۳۷۲ میلیون مترمکعب رسید.
بر اساس این گزارش، حجم سدهای استان تهران اکنون ۳۷۲ میلیون مترمکعب است که این میزان در سال گذشته ۳۷۱ میلیون متر مکعب برآورد شده بود.
این گزارش می افزاید: شهریور ماه سال جاری با یک و نیم میلیمتر بارندگی، نقطه پایان بر سال آبی بود که استان تهران با ۱۹۷.۹ میلی متر بارش ، با کاهش ۳۰.۴ درصدی بارش ها، سومین سال پیاپی را با کمبود قابل توجه میزان رواناب های سطحی حاصل از بارش پشت سر گذاشت.

معاون آبفا: جهاد آبرسانی در ۲۲ هزار روستای کشور اجرا می‌شود
مجید آقازاده معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور که به شهرستان الیگودرز سفر کرده بود، اعلام کرد با اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۲۲ هزار روستای کشور، ۹۵ درصد جمعیت روستاها تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار می‌گیرند.
وی گفت اکنون صد درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.
اصفهانی‌ها با تحویل مواد بازیافتی، بیمه آتش‌سوزی رایگان دریافت می‌کنند
مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از اجرای طرحی در این شهر خبر داد که بر اساس آن شهروندان با تحویل ۲۵ کیلوگرم مواد بازیافتی، بیمه آتش‌سوزی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال دریافت خواهند کرد.
او اضافه کرده است که بدنبال تحول در الگوی جمع‌آوری پسماند خشک در اصفهان هستیم و بر همین مبنا از این پس تمام شهروندان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزار «اصپاک» به نشانی isfpak.com یا سامانه «اصفهان من» به نشانی app.isfahan.ir درخواست خود برای برای جمع‌آوری پسماندهای خشک از درب منزلشان ثبت و بیمه رایگان آتش‌سوزی دریافت کنند.

ورود دستگاه قضا به پرونده فوت ۶ نوزاد در شهرکرد
سید نصرالدین صالحی  دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که  تیم ویژه ای برای بررسی علت فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد تشکیل و فعال شده است.
او اضافه کرد: بر اساس گزارش های رسیده مبنی بر فوت ۶ نوزاد در بخش (NICU) بیمارستان هاجر، پیگیری موضوع در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت و تیم ویژه‌ای متشکل از مقامات قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی مسوول بررسی ابعاد مختلف این ماجرا و چگونگی آن شدند.
وی افزود: تحقیقات از مسوولان و عاملان دخیل در این رویداد ناگوار جریان دارد و ما منتظر اعلام نظر نهایی بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده و مراجع ذیصلاح هستیم.
دادستان شهرکرد از احضار رییس بیمارستان هاجر و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: اظهارات این مسئولان دریافت شده و علت فوت این نوزادان پس از تکمیل پرونده، اطلاع رسانی خواهد شد.
صالحی افزود: دستگاه قضایی استان این موضوع را در مسیر قانونی خود پیگیری و با مقصرین و عاملین احتمالی برخوردی قاطع خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha