۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبر: 85253082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسید

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبر: 85253082
۲۵ وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسید

اراک - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۲۵ وقف جدید امسال در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی شامگاه دوشنبه در همایش استانی یاوران وقف و تجلیل از اصحاب رسانه، افزود: ارزش موقوفات جدید استان مرکزی بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع ۹۰۰ بسته نوشت‌افزار ویژه دانش‌آموزان نیازمند به ارزش پنج میلیارد ریال، اعزام ۳۳۰ نفر به کربلای معلی و مشهد مقدس با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال و پذیرایی از ۵۰ هزار زائر در کاظمین در ایام اربعین امسال از مهمترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سال جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی حضور فعال اوقاف در نهضت سراسری کمک‌های مومنانه به نیابت از امام عصر(عج) با عنوان قرار دوازدهم با توزیع ۱۴ هزار و ۳۸۰ سبد معیشتی به مبلغ ۸۶ میلیارد ریال، از محل درآمد موقوفات با نیت کمک به محرومان، طبخ و توزیع ۴۵۰ هزار پُرس غذای گرم به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال، راه‌اندازی چهار کارگاه آموزش و اشتغال تحت عنوان شمیم خدمت با ایجاد یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی و ۲ هزار مورد کمک به ایتام به ارزش ۶ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام واحدی کمک به ازدواج جوانان، آزادسازی زندانیان و تامین دارو و درمان مستمندان به ارزش ۶ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این نهاد با هدف احیا و افزایش بهره‌وری موقوفات، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، اقدام به تاسیس شرکت طرح و توسعه دُرنیکا و راه‌اندازی پروژه ملی پرورش ماهی در قفس در بندر چارک استان هرمزگان کرده است.

حجت‌الاسلام واحدی استان مرکزی را پرچم دار مگاپروژه پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و افزود: این طرح با ظرفیت اسمی پنج هزار تُن پرورش انواع ماهی با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست بیمارستان خوانساری اراک با وقف مشارکتی افتتاح و به بهره برداری رسید و امروز صدها نفر از خدمات این بیمارستان بهره مند می شوند، ادامه داد: امروزه اقدام به  ایجاد موقوفات بزرگ و  گسترده از  عهده بیشتر افراد خارج است، از  این‌رو توسعه وقف مشارکتی می تواند در  حل این معضل راهگشا باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ترویج فرهنگ وقف را در گرو توسعه موقوفات مشارکتی دانست و بیان کرد: مردم می توانند به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند که این مهم نیازمند اقدامات رسانه‌ای گسترده است.

حجت‌الاسلام واحدی افزود: احیای این سنت نیکو باید از  طریق تشویق مردم با  نمایش برکات وقف و  موقوفات در  جامعه و  همچنین ادای صحیح حق واقف درباره موقوفه اش همراه باشد.

پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها در زمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزاداری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع) و کمک به ایتام و نیازمندان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha