ذوالنوری: اجلاس فوری سران کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین برگزار شود

تهران- ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همکاری سازمان کنفرانس اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین اشاره و تاکید کرد:سران کشورهای اسلامی در نشستی فوری باید برای حمایت از مردم فلسطین تصمیم گیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنان امروز (۱۸ مهرماه) رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، رژیم غاصب صهیونیستی شکست غیرقابل ترمیمی را متحمل شده است که سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کرد و تجدید بنای این سازه‌ها آسان نخواهد بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: رژیم صهیونیستی فقط برای مردم منطقه، خاورمیانه و جهان اسلام خطرناک نیست بلکه این رژیم امنیت جامعه جهانی را دچار مخاطره کرده و خطر جدی برای صلح جهانی و همه آحاد بشریت است.

ذوالنوری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با افکار و اعتقادات افراطی خود، بیش از ۷۰ سال به مردم مظلوم فلسطین آسیب‌های جدی وارد کرده و زمین‌ها و خانه‌های آنها را به نام خود مصادره کرده است.

وی با اشاره به ساختگی و جعلی بودن رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این رژیم، نظام جعلی خود را بر زمین‌های غصبی و منازل مردم فلسطین پس از تخریب آنها بنا کرده است. برهمین اساس حق مسلم فلسطینیان است که از میراث تاریخی و خانه اجدادی و آزادی خود دفاع کنند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مواضع چندگانه دنیای استکبار و غرب در مورد فلسطین و اعزام ۶ ناو آمریکایی به منطقه برای پشتیبانی از رژیم متجاوز کودک‌کش یادآور شد: اخیرا غرب همکاری خود را با فلسطین به حالت تعلیق درآورده است که بر خلاف همه شعارهای فریبکارانه حقوق بشری است.

ذوالنوری با بیان اینکه نظام سلطه نه تنها به کشته‌شدن زنان و کودکان مظلوم فلسطینی واکنش نشان نمی‌دهد بلکه از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند، افزود: همچنین نظام سلطه، اخبار را وارونه جلوه می‌دهند و تمام بضاعت خود را در دفاع از این رژیم غاصب به کار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌های سازشکار با رژیم صهیونیستی باید در رویه خود تجدیدنظر کنند، تصریح کرد: امروز حرکت و بیداری جدیدی در بین ملت‌های دنیا دیده می‌شود و شاهد حمایت کشورهای عربی و اسلامی و حتی برخی از مردم کشورهای غربی از ملت فلسطین هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه تحولات جدید در سرزمین‌های اشغالی مهر باطل بر رژیم صهیونیستی ‌بزند، گفت: این رژیم تا به امروز این چنین مستاصل نبوده و شاهد موج جدید فرار ملت غاصب این رژیم از سرزمین های اشغالی هستیم.

ذوالنوری به همکاری سازمان کنفرانس اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین اشاره و ابراز امیدواری کرد که سران کشورهای اسلامی در نشستی فوری نسبت به حمایت از مردم فلسطین اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد چهارمین روز خود شده که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان داشته که روزهای سختی در پیش رو دارند و توان بالای نیروی مقاومت دربرابر ماشین جنگی اشغالگران موجب شده تا این رژیم برای در تنگنا قرار دادن غیرنظامیان به روش‌های غیر انسانی قطع آب و برق ، حمله به آمبولانس و مراکز بهداشتی و درمانی و کشتن خبرنگاران روی آورد.

بر اساس تازه ترین آمار، از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون ۲۰۸ کودک و زن در نواره غزه شهید شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه مجموع شهدای فلسطینی در این چند روز تا این لحظه را ۷۰۴ نفر اعلام کرد. براساس گزارش این وزارتخانه، شمار مجروحان نیز به حدود چهار هزار نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha