منطقه ویژه اقتصادی زنجان آثار قابل توجهی در توسعه استان دارد

زنجان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: منطقه ویژه اقتصادی زنجان آثار قابل توجهی در توسعه استان دارد که هم اکنون درک و فهم مشترکی برای به سرانجام رساندن آن شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد خداوردی روز سه شنبه در نشست با رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان افزود: اتصال خط ریلی و راه های ارتباطی به این منطقه موجب تسریع احداث زیربناها در منطقه می شود و تلاش این است تا در سفر رییس جمهور به استان این موضوع در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه غرب زنجان بر اساس سند آمایش بوده و وجود منطقه ویژه اقتصادی به توسعه متوازن در استان کمک خواهد کرد، افزود: ایجاد ارزش افزوده اقتصادی پیامد مهم تاسیس و راه‌اندازی این منطقه در استان است.

پیامد منطقه ویژه اقتصادی زنجان آثار انتشاری قابل توجه در توسعه استان است
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان گفت: با روحیه ای که در تیم اجرایی و دستگاههای اجرایی استان فراهم‌شده است، امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی زنجان در زمان مقرر به سرانجام برسد.
مهدی ثقفی افزود: محدوده منطقه ویژه اقتصادی زنجان هزار و ۳۰۰ هکتار است و عملیات احداث مباحث زیربنایی در آن در دستور کار است.
وی از نهایی شدن مشاور اجرایی طرح با حضور یک مشاور بومی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در روزهای آینده تهیه توپوگرافی منطقه و عملیات خاک برداری در این محدوده آغاز می شود.
ثقفی به موضوع معارضین محلی در بخشی از محدوده زمین های منطقه ویژه اقتصادی زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این مسأله با همکاری استانداری زنجان و جهادکشاورزی با مصالحه در دست پیگیری و حل مشکل است.
به گزارش ایرنا، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردیبهشت ۱۴۰۰ تصویب شد و زنجان پس از ۱۵ سال انتظار به جرگه استان‌های دارای منطقه ویژه اقتصادی پیوست.
در منطقه ویژه اقتصادی، قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است.
این مناطق در داخل مرزهای کشور واقع شده اند و هدف آنها شامل افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha