۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85253891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۳۸ درصدی تیراندازی غیرمجاز در مراسم عروسی و‎ عزای آبادان

آبادان- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: باهمکاری مشترکی که بین عشایر به ویژه معتمدهای محلی و همچنین پلیس انجام شد؛ شاهد کاهش بیش از ۳۸درصد تیراندازی در مراسم‌های جشن و عزاداری این شهرستان هستیم.

به گزارش ایرنا سرهنگ کیومرث کشوری سه‌شنبه در همایش سران شیوخ طوایف و معتمدین عشایر به مناسبت هفته فراجا در ستاد انتظامی شهرستان آبادان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتی تیراندازی را می‌توان با کمک سران، شیوخ طوایف، سادات، معتمدان عشایر، ریش سفیدان برطرف کرد.

وی افزود: همکاری سران عشایر شیوخ سادات و معتمدان محلی، روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا با فرماندهی انتظامی به منظور حفظ امنیت و اجرای عدالت اجتماعی و همچنین جلوگیری از تیراندازی در مراسم‌ها عزاداری، جشن‌ها و مناسبت‌ها باید بیشتر شود.

سرهنگ کشوری افزود: بدون شک کاهش تیراندازی در مناسبت‌ها نیاز به فرهنگ سازی دارد و در این بین شیوخ، سران طوایف و عشایر می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا در ادامه این نشست شیخ "محسن کعبی" از عشیره "بنی‌کعب"، شیخ "ضیا بغلانی" از عشیره "محیسن" به نمایندگی از دیگر سران عشایر منطقه، هفته فراجا را تبریک و حفظ امنیت و آرامش خاطرمردم را مرهون تلاش های شبانه روزی مامورین انتظامی دانستند.

۱۳ تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته گرامیداشت فراجا نامگذاری شده و شعار این هفته "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha