فرمانداری تهران: مدیران در خصوص آلودگی هوا به تکالیف قانونی عمل کنند

تهران بزرگ - ایرنا - فرماندار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از موضوعات مهم در پایتخت است، گفت: در این خصوص مدیران دستگاه‌های دولتی باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

احمد قیومی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طبق قانون بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی در زمینه آلودگی هوا مسوولیت دارند و وظایفی در این خصوص برای تک تک دستگاه‌ها تعریف و ابلاغ شده اما متاسفانه در سال‌های اخیر کمتر به این وظایف عمل شده است.

وی افزود: همگان فکر می‌کنند که تنها شهرداری، استانداری و فرمانداری تهران در این خصوص نقش و وظیفه دارند اما سازمان های مربوطه از جمله وزارت صمت، سازمان محیط زیست، پلیس و سایر دستگاه‌ها هم باید به وظایف قانونی شان عمل کنند.

فرماندار تهران با بیان اینکه با شروع فصل سرما آلودگی هوا در تهران زیاد می‌شود، ادامه داد: اقداماتی در این دوره از دولت و مدیریت شهری اتفاق افتاده و کافی نیست و در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.

به گفته وی، روزانه میلیون موتور سیکلت و خودرو فرسوده در تهران تردد می‌کنند که پلیس راهور و وزارت صمت در خصوص جمع آوری و نوسازی این وسایل حمل و نقلی وظیفه دارند.

فرماندار تهران با بیان اینکه باید به سمت برقی کردن حمل و نقل عمومی برویم، افزود: حجم تردد خودروها در تهران بسیار بالاست و باید با توسعه حمل و نقل عمومی به سمت برقی کردن وسایل حمل و نقل عمومی و حتی خودورهای شخصی رویم.

به گفته وی، هر چقدر بتوانیم در تهران ایستگاه‌های مترو احداث و افتتاح کنیم کم است چرا که اگر شهروندان در کمترین مسافت دسترسی به مترو داشته باشند از ترافیک و میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha