کابینه کره‌جنوبی درباره درگیری اسرائیل و فلسطین نشست اضطراری برگزار می کند

تهران- ایرنا - دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد یون سوک یول خواستار برگزاری جلسه اضطراری برای مذاکره پیرامون تاثیر افزایش تنش میان اسرائیل و فلسطین بر روی مسائل اقتصادی و امنیتی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، براساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی جلسه اضطراری بعداز ظهر امروز با حضور پارک جین وزیر امور خارجه، شین وون سیک وزیر دفاع، بانگ مون کیو وزیر صنعت، کیم کیوئو هیئون رئیس سرویس امنیت ملی، کیم بیوئونگ هوآن معاون اول وزیر دارایی، کیم دائی کی رئیس دفتر ریاست جمهوری و چو تائی یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی به درخواست یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور برگزار خواهد شد تا مذاکراتی پیرامون تاثیر افزایش تنش میان اسرائیل و فلسطین بر روی مسائل اقتصادی و امنیتی بررسی شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی در جلسه روز گذشته کابینه دستوراتی درباره هشیار بودن در واکنش به بلاتکلیفی خارجی درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل و همچنین درباره آمادگی برای انجام اقدامات امنیتی شهروندان و مسافران کره جنوبی در اسرائیل صادر کرد.

وزیر صنعت کره جنوبی در جلسه رسیدگی پارلمان این کشور گفت کره جنوبی قادر است با نوسان موقت بازار کنار بیاید چرا که ذخایر نفتی به مدت ۸ ماه دارد که شامل ذخایر بخش خصوصی نیز می شود.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه در جلسه کابینه از دولت کشور خواست تا به نوسانات خارجی به درستی واکنش دهند و از اثرگذاری آن بر روی اقتصاد سئول جلوگیری کنند.

وی افزود درگیری نظامی و جنگ در خاورمیانه قیمت جهانی نفت را بالا می برد و افزایش نرخ تورم مخارج زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. با همزمانی وقوع جنگ اوکراین و ناآرامی های خاورمیانه، نوسانات اقتصادی خارجی ممکن است افزایش یابد و به دلیل افزایش ناپایداری بازارهای مالی جهان، نرخ بهره کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.

یون سوک یول به اثرات اقتصادی احتمالی و وضعیت کنونی جنگ اشاره کرد اما از بیان هرگونه پیام دیپلماتیک در این باره خودداری کرد.

وی گفت : «با حمایت ایران و حزب الله از حماس و همچنین حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از حق دفاع از خود اسرائیل، نمی توان احتمال تبدیل این درگیری به یک مشاجره بین المللی را در نظر نگرفت».

در حال حاضر جنگ اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با گذشت تعداد کشتگان از ۱۵۰۰ نفر نشانه های واضحی از تبدیل شدن به یک نبرد همه جانبه دارد.

کره جنوبی تاکنون موضع محتاطانه ای را در این جنگ اتخاذ کرده است. گفته وزارت خارجه کره جنوبی با بیانیه مشترک سران آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا شدیدا مغایرت دارد.

موضع محتاطانه یون سوک یول ممکن است با تلاش های کره جنوبی برای افزایش همکاری اقتصادی با کشورهای خاورمیانه به خصوص عربستان سعودی ارتباط داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha